مشاور وزیر علوم گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق رفاه، دانشگاه‌ها و خیرین برای ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی درجه ۴ و ۵ اختصاص داده شده است.

حسین عسگریان ابیانه، مشاور وزیر و دبیر ستاد خیّرین وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان کمک جمع شده برای افزایش کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی کشور، اظهار کرد: چند خیر حاضر در جلسه وزارت علوم مبلغ ۱۶ میلیارد تومان  برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی تقبل کرده‌اند.

او افزود: قرار بود، دانشگاه‌هایی که در جلسه وزارت علوم به صورت مجازی و از طریق وبینار با وزارت در ارتباط بودند با خیرین برای جمع آوری هزینه‌های مرتبط به منظور بازسازی خوابگاه‌ها صحبت کنند و هدف ما این بود که مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای کمک رسانی به ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها جمع آوری شود.

عسگریان تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت امنا، صندوق رفاه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، ۳۰ میلیارد تومان از طرف دانشگاه و ۳۰ میلیارد تومان از سوی خیرین به منظور ارتقای خوابگاه‌های درجه ۴ و درجه ۵ در فصل تابستان در نظر گرفته شده است تا آن‌ها را به درجه ۱ و ۲ برسانیم.

کمک ۱۴ میلیاردی دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها

او اظهار کرد: از جمع ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ای که قرار بود خیرین کمک کنند حدود ۱۶ میلیارد تومان آن در جلسه وزارت علوم جمع آوری شد و قرار بود مابقی آن از سوی دانشگاه‌ها و خیرینی که در جلسه وبینار مجازی حاضر بودند تصمیم گیری شده و طی مدت یک هفته به ما پاسخ داده شود، طبق آمار به دست آمده، دانشگاه‌ها توانستند ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی خوابگاه‌ها تامین کنند و به همین منظور کل مبلغ جمع آوری شده به ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: تمام مبلغ جمع آوری شده یعنی ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را به منظور بازسازی خوابگاه‌ها به صندوق رفاه اعلام کردیم و در حال حاضر صندوق رفاه در حال انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با خیر و دانشگاه است که این امر با نظارت ستاد رفاهی وزارت علوم انجام خواهد شد.

خوابگاه

دبیر ستاد خیّرین وزارت علوم با اشاره به نگهداری خوابگاه‌ها پس از نوسازی، اظهار کرد: ممکن است خیری به ساخت و ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها اقدام کند و به مدت ۵ سال تعمیر و نگهداری آن را هم بر عهده بگیرد که در این صورت شاید نام خود را به عنوان خیر مطرح نکند، اما وزارت علوم بر حسب وظیفه خود لازم می‌داند که نام خیر را بر نام خوابگاه قرار دهد؛ بنابراین خیرین علاوه بر ارتقا و بازسازی باید در امر تعمیر و نگهداری هم وارد شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار