معاون مالی وزارت علوم از تخصیص ۸۲۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات برای دانشگاه‌ها و مراکز فناوری خبر داد.

محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها در فصل تابستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان تعداد دانشجویان در خوابگاه کم است مصوبه‌ای را در خصوص تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها ارائه دادیم.

او افزود: شیوع ویروس کرونا و ادامه تحصیل دانشجویان به صورت مجازی، فرصت خوبی را برای تخلیه و انجام تعمیرات اساسی در خوابگاه‌ها ایجاد کرده است.

نظرپور تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود ۸۲۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص دادیم تا حدود ۸۱ درصد از آن را برای ۳ ماهه اول سال هزینه کنند. سال‌های گذشته معمولا در ارتباط با این مصوبه مشکل تخصیص داشتیم یا به عبارت دیگر تخصیص مناسبی را دریافت نمی‌کردیم؛ به همین علت تلاش زیادی کردیم تا با وجود شیوع کرونا در سال جدید میزان تخصیص برای این تعمیرات را افزایش دهیم.

معاون اداری، مالی و منابع وزارت علوم اظهار کرد: اعتباراتی به میزان ۳۷.۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات در اختیار مراکز پژوهشی و فناوری قرار دادیم که حدود ۷۳ درصد از آن برای ۳ ماهه اول سال به منظور رفع مشکلات این حوزه مورد استفاده این مرکز قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: تخصیص‌ها در ارتباط با تعمیرات و خرید تجهیزات مراکز پژوهشی و فناوری عمدتا به صورت نقد هستند و برای هزینه کردن بودجه مشکل زیادی وجود ندارد، اما بخش کوچکی از این اعتبارات به صورت اسناد خزانه با سر رسید دو ساله است که این وضعیت مشکلاتی را برای استفاده حداکثری دانشگاه‌ها از اعتبارات در تابستان به وجود می‌آورد

بودجه دانشگاه

نظرپور درباره میزان اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها برای تعمیرات خوابگاه‌ها، گفت: اختصاص بودجه برای تعمیرات خوابگاه‌ها بستگی به دانشگاه دارد و خود آن‌ها باید اولویت‌بندی کنند تا چه میزان از این اعتبارات را برای تعمیرات اساسی و چه میزان را برای سایر فضا‌ها اختصاص دهند. بعضی از خوابگاه‌ها نوساز هستند و نیازی به بازسازی ندارند، اما برخی از دانشگاه‌های قدیمی به علت داشتن خوابگاه‌های فرسوده باید حتما در صورت موافقت دانشگاه نوساز شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار