استاندار بوشهر از بانک‌ها خواست برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان، همکاری‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: بانک‌ها همکاری‌های خود را برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان افزایش دهند.

 او با تبریک هفته صنعت، معدن و تجارت، تولید را در گرو فعالیت صنعتگران و فعالان اقتصادی دانست و افزود: افزایش ۵۲ درصدی صدور جواز صنعتی نشان از فعالیت رو به رشد تولید در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه زیربخش‌های صنایع پتروشیمی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری است که برای تحقق این مهم باید زمینه رفع موانع سرمایه‌گذاری فراهم شود.

گراوند با اشاره به حمایت مسئولان استان از سرمایه‌گذاران ادامه داد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و ویروس کرونا که تمام جهان را فرا گرفته است، سرمایه‌گذاری و رونق تولید در استان توسعه یافته و اگر موانع برداشته شود زمینه جهش تولید، پیشرفت و آبادانی در استان بیش از پیش فراهم می‌شود.

او، تولید کود فسفات را یکی از ظرفیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری استان دانست و بیان کرد: اکنون که کشور به کود فسفات نیاز مبرم دارد و این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد با تکمیل طرح تولید کود فسفات زمینه رونق اقتصادی فراهم شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: هم اینک کشتی حامل خاک فسفات در اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر در حال تخلیه است.

او با تشکر از تسریع در تخلیه پهلوگیری کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی، گفت: این مهم سبب شد هزینه‌های اضافی بر کشور تحمیل نشود.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش بانک‌ها در توسعه و پیشرفت، افزود: بانک‌ها برای تسریع در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بیش از پیش، نقش‌آفرینی کنند.

گراوند با تاکیدبر پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی و اقتصادی بیان کرد: تاکنون پرونده ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارجاع شده که باید بقیه پرونده‌ها هم برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها فرستاده شود و روسای بانک‌هاپیگیری کنند تا پرونده این واحد‌ها در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معطل نشوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.