افزایش محدوده شهر طبس در صورت وجود متقاضی واجد شرایط مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پیش بینی لازم در خصوص افزایش محدوده شهر طبس در صورت نیاز و وجود متقاضی واجد شرایط مسکن صورت پذیرفته است.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اراضی ۵۰ هکتاری شهر طبس به منظور تامین قسمتی از مسکن مورد نیاز به محدوده خدماتی شهر الحاق و تهیه طرح آماده سازی آن انجام شده است.

او افزود: درحال حاضر با طی تشریفات قانونی پیمانکار آماده سازی عملیات اجرایی را شروع کرده است.

داعی بیان کرد: در این طرح پیش بینی هزار و ۵۶ قطعه زمین جهت اسکان ۲ هزار و ۱۰۲ خانوار انجام شده که در حال حاضر واگذاری زمین برای احداث ۳۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر آن واگذاری ۱۶ قطعه جهت احداث ۳۲ واحد به کمیته امداد، ۵۰ قطعه جهت احداث ۱۰۰ واحد به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت پذیرفته است و سایر اراضی برابر مقررات جهت تامین مسکن واگذار خواهد شد.

او عنوان کرد: در شهر طبس سهمیه ابلاغی طرح اقدام ملی ۲۳۷ نفر بوده اما با توجه به تامین زمین صورت گرفته به ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

داعی گفت:۲ هزار و ۷۰۵ نفر متقاضی طی سه مرحله در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: اقدامات لازم جهت شروع عملیات اجرایی برای تعداد ۴۰۰ نفر که در مرحله اول ثبت در این طرح ثبت نام کرده بودند توسط بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام در حال انجام است.

او ادامه داد: پس از بررسی شرایط باقی مانده ثبت نام کنندگان واگذاری سایر اراضی ۵۰ هکتاری، به آنها قطعا انجام خواهد شد.

داعی با اشاره به عدم تردد در باند دوم مسیر طبس – یزد که با حضور نوبخت افتتاح شد، گفت: قطعه مذکور در حال انجام مراحل اداری است که به زودی با تایید پلیس راه و راهداری وحمل و نقل جاده‌ای زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به عدم تردد و رفت وآمد در کیلومتر ۵ باند دوم مسیر فرودگاه طبس- طبس و با توجه به آماده بودن مسیر ،افزود: ادامه مسیر در حال اخذ مجوز برای انجام مناقصه است.

او با بیان اینکه اتصال به محور موجود دارای هزینه زیادی است، ادامه داد: طول مسیر اجرا شده از میدان ذغال سنگ مجموعا دو کیلو متر است.

داعی در خصوص علت عدم آغاز باند دوم طبس – دیهوک، بیان کرد: باید مجوز کمیسیون ماده ۲۳ از کارگروه اخذشود و جهت تایید نهایی واخذ کد اعتباری از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص زمان بهره برداری از پروژه مسیر خراوان، اظهار کرد: ترانشه برداری و بازگشایی مسیر به طول ۲۳ کیلومتر انجام شده است و پیشرفت فیزیکی کل کار ۱۰ درصد و برنامه اتمام پروژه بستگی به میزان تخصیص اعتبارات محور دارد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
مادرخواست زمین داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
ثبت نام دوباره از آذر انجام میشه؟
آخرین اخبار