استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده الزامی بوده که از ۱۵ تیر اجرایی خواهد شد و هر فرد که در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ از ماسک استفاده نکند متخلف بوده و با آن برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان با بیان اینکه الزام استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده بوده که از ۱۵ تیر اجرایی خواهد شد گفت: هر فرد که در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ از مساک استفاده نکند متخلف بوده و با آن برخورد قضایی خواهد شد.

اوبا اشاره به تاکید رئیس جمهور بر حفظ همدلی و مشارکت همه جانبه است، افزود: همدلی و مشارکت همه دستگاه‌ها با مردم سبب شکست بیماری کرونا خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه روند بستری بیماران کرونایی در استان سمنان مقدار کمی افزایش پیدا کرده است افزود: در حال حاضر ۵۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

آشناگر ابراز داشت: ۴ شهرستان مهدیهشر، آرادان، میامی و شاهرود در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

او تصریح کرد: از مصوبات این جلسه افزایش اعمال محدودیت‌ها برای یک هفته در شهرستان‌های قرمز بوده که باید توسط استاندارن به وزارت کشور پیشنهاد و با تایید وزارت کشور و وزارت بهداشت اعمال شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه مصوبه بعدی این ستاد در خصوص کمک به مستاجران بوده است که به تایید رئیس جمهور رسیده است گفت: این در طرح در ۲ بخش بوده که در بخش اول وزارت کشور و وزارت مسکن مکلف به ارائه طرح‌هایی برای ساخت و تحویل مسکن به متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن بوده و در بخش دوم تمدید اجاره بهای بین مستاجران و مالکان است.

آشناگر اظهار داشت: در این بخش اجاره بها با توافق طرفین مشروط به افزایش اجاره بها در شهر تهران تا ۲۵ درصد، در کلان شهر‌ها تا ۲۰ درصد و در شهرستان‌ها تا ۱۵ درصد انجام خواهد شد.

استاندار سمنان درپایان افزود: نیاز به نگرانی برای مستاجران نبوده و با تصویب این طرح و تمدید یک ساله اجاره بها سعی در کنترل قیمت‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار