شهردار سمنان گفت: شهرداری با طرح «مهر و میراث» توسعه صنعت گردشگری را از طریق مدیریت بافت‎های تاریخی و فرهنگی دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان در نشست بررسی اجرای طرح «مهر و میراث» با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌های همسو با این طرح گفت: در قالب این طرح زمینه همگرایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید فراهم شود، دستگاه‌هایی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی و فرمانداری می‌توانند در موضوعات مشترک که رویکرد میراث و گردشگری دارد مشارکت بیشتری داشته باشند.

او افزود: طرح «مهر و میراث» بهانه خوبی در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند تا فعالیت‌های مشترک شکل بگیرد.

شهردار سمنان تاکید کرد: در قالب این طرح محصولات برند این شهر از جمله انجیر و محصولات جالیزی و موضوعات باغ راه‌ها و کاربردی شدن تقسیم آب به اشتراک گذاشته شود.

ناظم رضوی، تقویت و جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت‎ها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساخت‎های طبیعی برای توسعه گردشگری با توجه به وجود باغ راه‌های تاریخی در سمنان را از موضوعات مهمی دانست که باید برای ایجاد توسعه پایدار در گردشگری این شهر پیگیری شود.

او با اشاره به شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن مسایل مختلف، تصریح کرد: کرونا اکثر فعالیت‌ها را به تعویق انداخت، یکی از فعالیت‌های مهم توسعه گردشگری که توسط شهرداری سمنان در حال پیگیری بود اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری با شهر‌های همجوار بود که تاثیر زیادی در افزایش نشاط و رونق گردشگری داشت و با مساعد شدن شرایط دوباره قابل پیگیری است.

شهردار سمنان به برپایی جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها باید هدف‌مند برگزار شود و برای استمرار آن باید ایده‌های نو مدنظر باشد و رویکرد آن فقط برگزاری نباشد و به هدف متعالی دست پیدا کند تا بتواند در سطح ملی منجر به معرفی ظرفیت‌های گردشگری سمنان شود.

در این نشست مقرر شد با تشکیل کارگروه شهرستانی و با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، دهیاری و فعالان مردم نهاد، طرح مهر و میراث پیگیری شود.

کارگروه طرح «مهر و میراث» به دنبال امضای تفاهم‎نامه‎ای در سال ۱۳۹۵ میان وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تقویت و توسعه مدیریت بافت‎های تاریخی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت‎های گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار