مهدی جمال گفت: به هر واحد بومگردی دارای اشتغال بهره‌مند از بیمه ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه خسارت کرونا به گردشگری استان سمنان به استانداری و وزارت اعلام‌شده است گفت: به هر واحد بومگردی دارای اشتغال بهره‌مند از بیمه ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با تنفس چهارماهه و نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه خسارت گردشگری استان سمنان از کرونا ۳۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود افزود: جبران خسارت واحد‌های آسیب‌دیده گردشگری به‌ویژه بومگردی‌ها به‌فرمان وزیر در دستور کار هیئت دولت قرارگرفته است.

جمال بابیان اینکه اکثر بومگردی‌ها به صورت خانوادگی اداره می‌شود ابراز داشت: انتظار می‌رود واحد‌های بومگردی استان برای جلوگیری از این ضرر و زیان‌ها به صورت خانوادگی حتماً بیمه را جدی قلمداد کرده و پیگیر آن باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه امروز تعداد واحد بومگردی استان سمنان از مرز ۸۵ واحد گذشته است تصریح کرد: ضمن اینکه اعتقادی هم به ارائه مجوز به هر فردی بدون ضابطه نداریم، بومگردی دارای استاندارد‌های خاصی و نیازمند آموزش‌های خاص گروهی و خانوادگی است.

او افزود: هدف از ایجاد واحد‌های بومگردی تجربه گردشگر در محیط روستایی است که این مهم برای گردشگر و فرد پذیریش‌گر نیازمند آموزش خواهد بود لذا میراث فرهنگی، آموزش واحد‌های بومگردی را به طور جد در دستور کار خود دارد و از سویی معتقدیم زمانی می‌توان فضای گردشگری را مدیریت کرد که رغبت کافی به آموزش نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.