رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان گفت: میوه‌های سردرختی مانند گیلاس و زردآلو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به پارسال گران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی کاظمی، رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان درباره قیمت میوه در کرمان گفت: بعضی از میوه‌ها نسبت به پارسال افزایش قیمت چندانی نداشته، اما برخی به دلیل کمبود محصول و سرمازدگی، افزایش قیمت داشته است.

او افزود: میوه‌های سردرختی مانند گیلاس و زردآلو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به پارسال گران شده است.

کاظمی با اشاره به افزایش قیمت صیفی جات تصریح کرد: گلخانه‌ها به دلیل گرمی هوا تولید ندارند و صیفی جات جنوب استان کرمان را نداریم و از استان‌های دیگر تامین می‌شود و به همین دلیل صیفی جات از جمله کدو و بادمجان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند.

او با اشاره به افزایش کرایه حمل و نقل بیان داشت: کرایه‌ها و دستمزد کارگر از سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته که همه این مسائل در قیمت میوه و تره بار تاثیر گذاشته است.

کاظمی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت سبد میوه گفت: بخش خصوصی مواد اولیه را وارد می‌کند و به دلیل قیمت ارز، قیمت مواد تولیدی نیز افزایش یافته و هزینه‌های کشاورزان کمرشکن شده است.

رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان گفت: اگر دولت مواد اولیه را ارزان‌تر در اختیار کارخانه داران بذارد، قیمت سبد پایین‌تر می‌آید.

کاظمی با اشاره به خسارت ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: کرونا فروش میوه و تره بار را تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر کاهش داده و سفارش بار ما از دیگر شهرستان‌ها کمتر شده است.

اوگفت: اگر دولت کمکی به کشاورزان گوجه کار و پیازکار کرده و فکری برای آن‌ها بکند شاید بخشی از مشکل حل شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.