توسعه ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در مناطق کم برخوردار خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از توسعه و تجهیز۱۰۰ خانه ورزش روستایی در مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ۱۰۰ خانه ورزش روستایی با هدف گسترش ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار استان تجهیز می‌شوند همچنین به دستور وزیر ورزش و جوانان ۶ میلیارد ریال برای احداث زمین چمن مصنوعی در منطقه غیزانیه اختصاص داده شد که این طرح ورزشی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به توسعه پروژه های عمرانی در خوزستان افزود: از سال ۹۶ تا به امروز بیش از ۲۸۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در استان وجود داشت که بخش زیادی از این پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت قانونی به بخش خصوصی واگذار شد.

حیدری بیان داشت: ۱۲ پروژه عمرانی استان با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال به عنوان پروژه شاخص انتخاب شد که در سال جاری به بهره برداری خواهد و این ۱۲ پروژه که یکی از مهمترین آن‌ها مجموعه کوی طلاب اهواز است با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: در سال ۹۸ ورزشکاران استان به همت هیئت‌های ورزشی ۲ هزار و ۱۹۰ مدال کشوری، ۱۸۰ مدال بین المللی، ۵۸ مدال آسیایی و ۲۷ مدال جهانی کسب کردند همچنین ۱۹۴ تیم ورزشی در لیگ‌های مختلف داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد خوزستان قطب اول ورزش کشور است.

این مقام مسئول گفت: ورزشگاه غدیر جز ۵ ورزشگاه برتر کشور است، اما پشتوانه مالی برای حفظ و نگهداری آن وجود نداشت که بعد از سیل استان آسیب جدی دید که باید مشکلات آن به طور اساسی برطرف می‌شد و با کمک وزیر ورزش ردیف بودجه دائمی برای نگهداری این ورزشگاه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.