حجت الاسلام موسوی گفت: خودکشی تنها گناه کبیره‌ای است که انسان فرصت توبه و بازگشت برای آن نخواهد داشت.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خودکشی یک گناه کبیره به شمار می رودو آمار این کار در شهرستان افزایش یافته است همچنین روز‌های قبل شاهد یک مورد خودکشی تاسف بار بوده ایم که بازتاب منفی در سطح ملی و منطقه‌ای داشته است.

او در ادامه به برخی عوامل خودکشی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: معمولا افراد به صورت مخفیانه تصمیم به خودکشی ‌می‌گیرند و فرصتی برای متقاعد کردن فرد وجود ندارد و این اقدامات جاهلانه نشأت گرفته از تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است و این جدی بودن خطر فضای رسانه‌ای دشمن را برای خانواده‌ها بیش از پیش مشخص می‌کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد:  یکی از عواملی که باعث خودکشی می‌شود جهل اقدام کنندگان به آن، نسبت به عظمت گناه خودکشی و حقیقت مرگ و جهان آخرت است. این اقدامات باید تقبیح و توبیخ شود، خداوند در قرآن کریم برای کسی که نفسی را بی گناه بکشد وعده عذاب شدید در جهنم داده است.   

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
هرکس در برابر فعل و مصنوع خود مسئول است و قبل از اینکه انسان در برابر خدا مسئول باشد، خدا در برابر انسان مسئول است. وقتی موج گرفتاریها انسان را فرا میگیرد بطوریکه نه خود و نه اطرافیان و نه قانون و قدرت و نه خدا مشکل گشا نباشند، خدا بعنوان سرسلسله مشکلات متهم است. زمانیکه زندگی نکبت بار و غیرقابل نجات میشود، تنها فرومایگان دنیاپرست قادر به ادامه حیات خواهند بود و خودکشی نه یک گناه بلکه شهامت و راه نجات از مرگ تدریجی و زجراور است. همینکه با خودکشی از جهنم دنیا خلاص میشوید خود غنیمت است و مطمئن باشید اگر خدا عادل باشد چنین افرادی را نباید مجازات کند و انهایی باید مجازات شوند مانند مسئولین فعلی، که با ایجاد زندگی جهنمی، شرایط خودکشی برای دیگران فراهم میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
لطفا به خود کشی فکر نکنید بدتر شما خیلی هست حکمت خداست ک ما خبر نداریم قوی باش کامل درک میکنم اما خیلی قوی باش مگر میخواهی گرفتار عذاب جهنم باشی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۱۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام..همه میدونیم ک خودکشی ی گناه بزرگه،ولی واقعا ادم ی جاهایی خیلییی کم میاره و دیگه نمیتونه دردارو تحمل کنه و اقدام ب خودکشی میکنه..
من عشقم و ابجیمو تو ی ماه از دست دادم،الان خودکشی تنها راهمه
آخرین اخبار