ملاشاهی گفت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه (نما) به منظور شناسایی کالا‌های مسروقه و تحویل آن به مالباختگان در استان راه‌اندازی شده است.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: سامانه نما (نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه) در بستر اینترنت راهاندازی شده و مالباختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس به نشانی WWW.POLICE.IR اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.

او  با بیان اینکه این اقدام مهم موجب می‌شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکانپذیر شده و اموال سرقتی به صاحب حقیقی آن باز گردد، گفت: لازم است شهروندان کد و سریال اموال با ارزش خود را در دفترچه‌ای ثبت کنند تا در صورت سرقت بتوانند مشخصات آن‌ها را در اختیار پلیس قرار دهند تا کشف و شناسایی مالک به سهولت انجام شود.

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از این سایت تنها برای افرادی امکانپذیر است که سابقه تشکیل پرونده قضایی داشته باشند.

او  بیان کرد: مالباختگان در صورت مراجعه به سایت پلیس WWW.POLICE.IR و آیکون شناسایی اموال می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه‌های آن را ارسال کنند.

سرهنگ ملاشاهی ادامه داد: درخواست مالباخته توسط کاربر سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و کاربر پاسخ تایید یا عدم تایید را در سامانه بارگذاری می‌کند که در صورت اظهار عنوان تایید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد درخواست انجام دهد، ارائه و اموال پس از هماهنگی قضایی با اخذ رسید، تحویل مالباخته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار