نقض قوانین آمریکا برای تلگرام گران تمام شد

تلگرام به دلیل نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به پرداخت جریمه چند میلیون دلاری محکوم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش دولت آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که به تلگرام حق ارائه ارز دیجیتال اختصاصی خود را نمی‌دهد. به همین دلیل این شرکت مجبور شد به پروژه چند ساله خود پایان دهد. به تازگی خبر جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که از جریمه چند میلیون دلاری تلگرام برای نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خبر می‌دهد.

در جدیدترین خبر منتشر شده در دنیای فناوری اعلام شده است که تلگرام مجبور به پرداخت جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری است. البته این همه ماجرا نیست، زیرا این شرکت توافق کرده سرمایه جمع‌آوری شده سرمایه‌گذاران را که مبلغی در حدود ۱.۲ میلیون دلار است نیز به صاحبانشان بازگرداند. دلیل این جریمه‌های نقدی سنگین، نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توسط تلگرام است.

نقض قوانین آمریکا برای تلگرام گران تمام شد

مشکلات پیش‌ آمده برای تلگرام پس از اقدام آمریکا

هنگامی که آمریکا جلوی رسیدن تلگرام به هدف نهایی خود برای عرضه رمزارز‌های دیجیتال را گرفت، این شرکت با مشکلات زیادی مواجه شد. پاول دورف از سرمایه‎‌گذاران خود، مبلغی که برای انجام فرایند تولید رمزارز دیجیتال نیاز داشت را به دست آورده بود. پس از این که دولت آمریکا جهت‌گیری خود علیه این مسئله را اعلام کرد، تلگرام دیگر نتوانست سر وقت به وعده خود برای عرضه رمزارز عمل کند، در نتیجه باید سرمایه‌های جمع شده به صاحبان اصلی آن‌ها بازگردانده شوند.

نقض قانون اوراق بهادار توسط تلگرام زمانی انجام شد که این شرکت از ثبت برنامه عرضه رمزارز خود در کیمسیون اداره مذکور اجتناب کرد. این مسئله در حالی صورت گرفت که تلگرام با فروش ۲.۹ میلیارد گرام به سرمایه‌گذاران خود، ۱.۷ میلیارد دلار سود به دست آورد. پاول دورف باید پول بسیاری برای درست کردن اشتباهاتی که در گذشته انجام داده خرج کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار