کرمی گفت: ضرورت دارد در جهت مدیریت اصولی انواع پسماند‌ و نخاله‌های ساختمانی از روش‌های نوین مدیریتی استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمد کرمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام گفت: با توجه به رشد فزاینده علم و تکنولوژی در همه زمینه ها، ضرورت دارد به منظور مدیریت اصولی انواع پسماند‌ و نخاله‌های ساختمانی از روش‌های نوین مدیریتی و همچنین از نظرات نخبگان علمی و دانشگاهی به نحو شایسته‌ای استفاده گردد.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر همکاری و همراهی دستگاه قضایی استان ایلام در جهت مدیریت صحیح و قانونی پسماند‌ها ستودنی است و به منظور رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند تلاش همه جانبه دستگاه‌های دولتی و عموم مردم هستیم.

کرمی اظهار کرد: شهرداری ایلام با اعمال مدیریت صحیح پسماند از مرحله جمع آوری تا دفن آن می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرداری‌های استان باشد.

غلامرضا ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام نیز در این جلسه بیان کرد: وضعیت سرانه تولید پسماند در استان ایلام علیرغم تلاش‌های زیاد ، کماکان بیش از میانگین کشوری است و این اداره کل جهت مدیریت صحیح پسماند‌ها و کاهش خسارات زیست محیطی ناشی از سوء مدیریت در حوزه پسماند، تمام تلاش خود را به کار گرفته و به طور جدی تا رفع معضل مدیریت غیر اصولی پسماند‌ها به تلاش خود ادامه خواهد داد.

او افزود: به منظور مدیریت پسماند‌های پزشکی در استان ایلام، گام‌های خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی برداشته شده و تعدادی از بیمارستان‌های استان مجهز به سیستم‌های بی خطر شده اند و تا پایان سال بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، تمامی بیمارستان‌های استان مجهز به سیستم بی خطرسازی پسماند‌های عفونی خواهند شد.

ابدالی مطرح کرد: موضوع تعیین جایگاه پسماند‌های ویژه در دستور این اداره کل است و با انجام مطالبات مجدد از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دانشگاه‌های معتبر پس از مشخص شدن جایگاه‌های مناسب، اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.