رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: لازمه تحول در دستگاه قضا کار جهادی در تمام سطوح مرتبط با این قوه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست اعضای شورای قضائی استان با نخبگان جامعه حقوقی با بیان اینکه قوه قضائیه گام بلندی را جهت تحول در خود آغاز کرده است، گفت: لازمه تحول در دستگاه قضا کار جهادی در تمام سطوح مرتبط با این قوه است.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کاربردی و سیاست‌های راهبردی دستگاه قضا بحث ارتباط با نخبگان جامعه است، گفت: مهمترین هدف این جلسات تبادل افکار و تضارب آرا در حوزه آسیب‌ها و چالش‌های دستگاه قضا با استفاده از خرد جمعی است.

دهشیری تصریح کرد: در اینگونه جلسات اظهارات و ایده‌های نخبگان در حوزه رسالت‌های دستگاه قضا اخذ یا نقد می‌شود و انتظار است راهکار‌های کاربردی با هم اندیشی و اجماع نظر نخبگان استحصال گردد.

دهشیری افزود: اگر به دنبال ارتقاء و افزایش رضایتمندی مردم و اعتماد عمومی هستیم باید بدون رو دربایستی نقد پذیر و حق پذیر باشیم.

او از حجم بالای پرونده‌ها به عنوان یکی از چالش‌های دستگاه قضا یاد کرد و افزود: راهکار ارائه شده در این حوزه کاهش پرونده‌های ورودی و موجودی با رسیدگی به پرونده‌های موجود با سرعت البته با حفظ کیفیت است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در یک سال گذشته درکل کشور میانگین بالغ بر ۵۰ درصد پرونده‌ها مسن و در استان بالغ بر ۶۰ درصد پروند‌های مسن تعیین تکلیف شده است که این مسئله نقش به سزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم داشته است.

دهشیری آموزش و پژوهش را از رویکرد‌های دادگستری استان در حوزه‌های مرتبط دانست و گفت: در این راستا نهضت علمی خوبی در استان آغاز و اقداماتی، چون برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف عمومی برای کارکنان و خانواده آنان و دوره‌های تخصصی به صورت حضوری و مجازی، برگزاری نشست‌های متعدد قضایی، جلسات نقد رای، آیین رونمایی کتاب و ... انجام گرفته است.

او با بیان اینکه از زمان حضور حجت السلام رئیسی بارقه‌هایی از امید در دل مردم زنده شده است، گفت: امید است با حل این ابر چالش‌ها دردستگاه‌ها قضا، روز به روز سرمایه اجتماعی این دستگاه و به دنبال آن اعتماد به نظام ارتقاء یابد.

در این نشست نخبگان حقوقی دعوت شده به بیان دیدگاه و نظرات خود در حل و فصل چالش‌های دستگاه قضا پرداختند و مقرر شد سلسله این نشست‌های کاری و علمی تداوم یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.