افزایش نرخ دانه موجب نوسانات قیمت مرغ شد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش نرخ دانه موجب نوسانات قیمت مرغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی پور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش هزینه تمام شده تولید مرغ در استان موجب نوسانات بازار و افزایش قیمت این محصول پرمصرف پروتئینی شده است.

او قیمت تمام شده مرغ گوشتی تحویلی به کشتارگاه در چند روز گذشته را هر کیلوگرم بیش از ۸۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که اردیبهشت ماه امسال قیمت مرغ تحویلی به کشتارگاه هر کیلوگرم ۶۵ هزار ریال بود.


بیشتر بخوانید: ۵۰۰ هزار قطعه مرغ در بازار توزیع می‌شود


شمسی پور اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید و افزایش نرخ دانه، قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده به گفته تولیدکنندگان تا ۱۱۰هزار ریال می‌رسد به همین دلیل آن‌ها اعلام می‌کنند که عرضه مرغ با قیمت مصوبه تنظیم بازار گذشته به ضرر تولیدکننده خواهد بود.

او قیمت هر کیلوگرم مرغ عرضه شده در بازار استان را ۱۵۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: فروشندگان مرغ را با پنج درصد سود به مردم عرضه می‌کنند.

شمسی پور با اشاره به اینکه اکنون تولیدکنندگان با معضل کمبود نهاده‌های خوراک طیور روبرو هستند ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا و ذرت در بازار آزاد حدود دو برابر قیمت یارانه‌ای دولتی است، بنابراین تولیدکنندگان توان خرید خوراک طیور با این قیمت‌ها و عرضه محصول با قیمت مصوب پارسال را ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار