مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا به امروز ۶۲ هزار تن گندم برای سیلو و ۷ هزار تن برای بذر از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا به امروز ۶۲ هزار تن گندم برای سیلو و ۷ هزار تن برای بذر از کشاورزان خریداری شده است.

جواد صالحیان  اظهار داشت: برداشت گندم در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، خرم‌آباد و دورود در حال انجام است.

او با بیان اینکه تا به امروز کشاورزان از ۵۸ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان محصول خود را برداشت کرده‌اند، افزود: این میزان برای مزارع آبی حدود ۹ هزار هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: تا به امروز از کشاورزان لرستان ۶۲ هزار تن گندم خریداری‌شده، اما بر اساس پیش‌بینی میزان تولید حدود ۹۰ هزار تن بوده است.

صالحیان با اشاره به اینکه علاوه بر گندمی که تحویل سیلو داده‌شده تا به این لحظه هفت هزار تن گندم برای بذر نیز خریداری شده است، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به مشکلات سیل و تخریب تا سوم تیرماه تنها ۳۷ هزار تن گندم خریداری شده بود.

او خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد گندم در سال جاری در مزارع آبی به ازای هر هکتار چهار تن بوده، اما در مزارع دیم این میزان ۹۰۰ کیلوگرم است که بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار داشتیم که میزان برداشت از مزارع دیم ۱.۲ تن در هکتار باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت برداشت مقدار کمی بهتر شده بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۲۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

لازم به ذکر است که سال گذشته میزان خرید گندم در لرستان ۳۰۰ هزار تن بود همچنین میزان گندم خریداری‌شده معمولاً ۸۰ درصد گندم تولیدشده در استان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.