مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال در مناطق گرمسیری شاهد افت برداشت گندم و جو هستیم و این میزان افت در مناطق معتدل کمتر بوده، اما در مناطق سردسیری شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال در مناطق گرمسیری شاهد افت برداشت گندم و جو هستیم و این میزان افت در مناطق معتدل کمتر بوده، اما در مناطق سردسیری شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

جواد صالحیان اظهار داشت: هر ساله از یک خردادماه برداشت گندم و جو در لرستان آغاز و این فرایند تا مردادماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه برداشت گندم و جو در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، چگنی و خرم‌آباد آغاز شده است، افزود: تا به امروز ۳۲ هزار تن محصول در سامانه خرید محصول از کشاورز ثبت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: میزان محصول ثبت‌شده در سامانه خرید معمولاً چند روزی عقب‌تر از میزان خریداری شده است بنابراین براساس آخرین آمار‌ها تا به امروز حدود ۵۰ هزار تن گندم برداشت شده است.

صالحیان با اشاره به اینکه امسال در مناطق گرمسیری استان شاهد افت تولید گندم بودیم، تصریح کرد: این افت به علت نبودن به موقع بارندگی‌ها در فصل بهار است.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته در پلدختر و کوهدشت به ترتیب ۱۷ و ۶۰ هزار تن محصول برداشت شد، اما امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها این میزان به ۱۵ و ۵۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این میزان افت در مناطق معتدل نیز با شدت کمتری وجود دارد، اما مناطق سردسیری استان امسال وضعیت خوبی دارند.

صالحیان در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود.

لازم به ذکر است که میزان در سال گذشته ۳۰۰ هزار تن بوده است

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.