سواعدی گفت: آموزش‌های محصول محور باید در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نهادینه و آئین نامه کارآفرینی مهارت بنیان اجرا شود.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آموزش‌های محصول محور باید در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نهادینه شود، چراکه برای اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه مهارت باید متناسب با تکنولوژی روز و تغییرات علمی و مهارتی حرکت کرد.

او افزود کمیته‌های تخصصی برای فعال کردن دپارتمان‌های تخصصی ساحل و دریا، آب، خاک و کشاورزی برای پوشش دادن مهارت آموزی این حوزه‌ها در جنوب غرب کشور با بهره‌مندی از ظرفیت بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تشکیل شود.

سواعدی بیان داشت: بخش دولتی به عنوان تسهیل کننده بخش خصوصی نقش دیپلماسی ارتباطی و پشتیبان برای پیشبرد برنامه‌های عملیاتی ایفا می‌کند و برای حمایت و توسعه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای تمام ظرفیت‌های بخش دولتی مطابق با ماده ۶۱ در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: مدل آموزش سنتی و آموزش مبتنی بر شهریه کاربرد ندارد، همچنن روش فعالیت و انتقال مهارت باید براساس شیوه‌های نوین تغییر پیدا کند، چراکه با روش‌های آموزشی جدید مهارتی می‌توان زمینه اشتغال پایدار را در جامعه توسعه داد.

این مقام مسئول گفت: موسسات کارآموزی آزاد به عنوان یک شتاب دهنده فعالیت و با برگزاری استارتاپ و آموزش‌های محصول محور فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهند و تولید محتوای آموزشی برای ارتقاء دانش فنی و مهارتی مربیان و به‌روزرسانی آن مطابق با تکنولوژی روز دنیا از سوی مدیران آموزشگاه‌های آزاد پیش بینی شود.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ماندگاری آن در جامعه نیاز هست روش‌های انتقال مهارت تغییر پیدا کند و آموزشگاه‌های آزاد می‌توانند آموزش‌های ویژه برگزار و به کارآموزان براساس ارزیابی طی دوره  گواهی آموزشی اعطا نمایند که برای خروج از مشکلات اقتصادی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در آینده رویداد ایده شو برای اقتصادی کردن فعالیت‌های مهارتی در بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.