مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: هدفمندسازی فعالیت‌های پژوهشی و گسترش فرهنگ تفکر و حضور فعال پژوهشگران سبب تبلور مهارت محوری در پژوهش می‌شود.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هدفمندسازی فعالیت‌های پژوهشی و گسترش فرهنگ تفکر و حضور فعال پژوهشگران سبب تبلور مهارت محوری در پژوهش می‌شود.

او افزود: امکان سنجی و پیاده سازی الگوی جدید آموزشی مورد بررسی و مهارت‌های موجود، الگو‌ها و طرح‌های جدید آموزشی در استان مانند طرح جاک مورد پژوهش و آسیب شناسی قرار گیرد.

سواعدی عنوان کرد: رویکرد اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان به گونه‌ای است که مهارت آموختگان بتوانند به کارآفرین تبدیل و اشتغال مولد را توسعه دهند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش گریزی در جامعه به علت ناکارآمدی آموزش‌ها موجود است بر ارتقای آموزش‌های مهارتی در سال جهش تولید تاکید و خواستار تغییر در روش‌ها و متد‌های آموزشی مطابق با ساختار جدید دنیا و تکنولوژی نوین براساس تحقیقات وپژوهش شد.

این مقام مسئول گفت: فنی حرفه‌ای قابلیت، ظرفیت، پتانسیل و توانمندی آن را دارد تا با تغییر روش الگو‌های جدید مهارت آموزی را در استان اجرا وبه کشور معرفی کند و آموزش‌ها باید محصول محور ارایه و نیروی کار متناسب با محصول وشغل بخشی از مهارت مورد نیاز محصول را به صورت تخصصی فراگیرد

او ادامه داد: در واقع مهارت آموزی در این مدل مبتنی بر نارسایی‌ها است واین نوع آموزش بصورت واقعی ارایه که نیاز است با استفاده از شیوه پژوهشی الگوی جدید مهارت آموزی به جامعه معرفی شود.

سواعدی خواستار ارایه طرح‌های جدید پژوهشی در سال جاری شد تا از دانشجویان مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکترا برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه مهارت آموزی دعوت شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستاناظهار داشت: این اداره کل در زمینه اهداف پژوهشی و مطالعاتی خود از پایان‌نامه‌های مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط با فنی و حرفه‌ای حمایت مالی می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.