رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با تعاملات به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جانباختگان حوزه سلامت در مزار شهدای شهر به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی،گفت: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب جانباختگان کادر سلامت فعال در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شهید خدمت خواندند، بر خود فرض دانستیم که پیگیر وضعیت شهدای فداکار سلامت در مشهد باشیم.

او افزود: متاسفانه خلاء قانونی در خصوص شهدای خدمت در حوزه سلامت وجود دارد که باعث شده باوجود انتظاری که در سطح جامعه به وجود آمده است، خانواده‌های جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا، فعلا تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران نباشند، که با تعاملات به عمل آمده و اهتمام سایر نهاد‌ها از جمله وزارت بهداشت و درمان، امیدواریم این خلاء قانونی هر چه زودتر برطرف شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا به طرز خطرناکی در حال گسترش است،ادامه داد: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان در هر سطحی عملا با به خطر انداختن جان خود، به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

بیرجندی نژاد بیان کرد: اگرچه این بزرگواران با علم به خطر جانی وارد میدان شده‌اند، اما حمایت مردم، سازمان‌ها و نهاد‌های متولی، انگیزه و روحیه خدمت در کادر بهداشت و درمان را تقویت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی که در میدان مبارزه با کرونا فعالیت دارند، باید دلگرم باشند به اینکه چنانچه در این راه جان باختند، احتیاجات خانواده‌اشان بر زمین نخواهند ماند و نام و یادشان به عنوان شهید خدمت در جامعه گرامی داشته و ارج نهاده خواهد شد و این حداقلی است که انتظار می‌رود برای این فداکاران و ایثارگران در نظر گرفته شود.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار