افزایش مصرف برق در هفته جاری، خراسان جنوبی را در وضعیت قرمز قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت قرمز بیانگر مصرف بیش از حد مجاز و قرار گرفتن در معرض هشدار است، گفت: در هفته جاری پیک مصرف برق استان در پیک روز به ۲۸۷.۵ مگاوات رسید.

او افزود: این رقم در مقایسه با پارسال ۲۶مگاوات افزایش داشته و ۱۷.۵ مگاوات از سقف پیک تعیین شده برای خراسان جنوبی نیز بیشتر است.

 دادگر بیان کرد: همچنین حداکثر پیک شب نیز به ۲۹۹ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳ مگاوات افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن سقف مجاز و یا کمبود تولید برق، احتمال خاموشی دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ساعت‌های اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹ تا۲۳ است، افزود: با توجه به گرمای هوا مدیریت مصرف در این ساعات و بویژه پیک ظهر اهمیت بسیاری دارد.

دادگر عوان کرد: استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی نظیر اتو، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۴ درجه سلسیوس ساده‌ترین راه‌ها برای مشترکان خانگی و جابجایی بار در ساعت‌های اوج و استفاده از مولدین دیزلی برای صنایع و ادارات از راههکار‌های کاهش برق برای مشترکان غیرخانگی است.

کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی هر مشترک، شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار فراهم می‌کند.

در نقشه مصرف برق کشور، رنگ سبز به معنای رعایت سقف تعیین شده، رنگ زرد افزایش مصرف تا ۳ درصد و رنگ قرمز، مصرف بیش از ۳ درصد سقف تعیین شده برای هر استان است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار