مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی از مشترکین خواست مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ، گفت: با توجه به افزایش دما و رشد مصرف در واحد‌های تولیدی و ضریب رشد سالانه مصرف پیش بینی می شود بین ۵ تا ۷ درصد رشد در مصرف و در سقف پیک بار وجود داشته باشد که لازم است مشترکین مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او با بیان این که مصرف برق در مدت مشابه سال قبل ۳۵۳ هزار مگاوات ساعت بوده افزود: تغییراتی در برنامه قرائت و زمانبندی مشترکین وجود داشته است و کمتر از نیم درصد رشد نشان می‌دهد.

دادگر با اشاره به این که از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ به بهای برق مصرفی مشترکین ۷ درصد اضافه شده است عنوان کرد: مشترکین پر مصرف خانگی و تجاری در صورت عدم رعایت الگوی مصرف مشمول افزایش نرخ‌های دیگری تا ۱۶ درصد خواهند شد و در صورت کاهش مصرف نسبت به پارسال پاداش خوش مصرفی مشابه سال گذشته دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان با بیان این که حدود ۱۰۰ نقطه در استان تحت اتوماسیون شبکه برق قرار دارد تصریح کرد: مصرف برق استان از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۳۵۴ هزار مگاوات ساعت بوده است.

او با اشاره به این که از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف حدود ۷ درصد رشد کرده است تصریح کرد: این نسبت در تعرفه‌های مختلف متفاوت است که در تعرفه خانگی مصرف تا ۱۲ درصد رشد داشته است در حالی که در سایر تعرفه از جمله تعرفه عمومی مصرف تا ۲۰ درصد کاهش است.

دادگر برای صرفه جویی مواردی، چون استفاده از وسایل برق با راندمان انرژی A، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت پیک بار شامل ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۲ و کاهش زمان استفاده از این وسایل، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی دمای ۲۴ درجه، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED برای روشنایی و کاهش روشنایی مورد استفاده در حد نیاز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی را توصیه کرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.