رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : در صدور احکام کیفری بر استفاده از مجازات جایگزین حبس تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ توسلی زاده رئیس دادگستری استان کرمانشاه در نشست هم اندیشی دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان استان که امروز (چهارم‌تیر) برگزارشد، نتیجه تعامل دادگستری و نمایندگان را به سود مردم دانست و گفت : بدون شک این تعامل می‌تواند در رفع مشکلات مردم موثر واقع شود.

او گفت : مقابله با فساد، تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نیز مردمی کردن دستگاه قضائی را در اولویت کار‌های خود قرار داده‌ایم.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، دوره جدید در قوه قضائیه را متفاوت دانست و افزود: در این دوره برقراری عدالت پررنگ‌تر از همیشه دیده شده و احقاق حق و رفع مشکلات مردم از اولویت‌های اساسی و مورد تاکید است.

او افزود: برآنیم تا جایی که ممکن است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مشکلات مردم را سامان دهیم و در این راستا همواره به مشکلات مراجعین شخصا رسیدگی کرده‌ام، به نحوی که تا حصول نتیجه پیگیر کار بوده‌ام.

توسلی زاده با اشاره به هزینه‌های تشکیل پرونده و نیز اختلافات میان مردم ادامه داد: هنر دستگاه قضائی در درجه اول باید بر این اساس استوار شود که از ایجاد اختلاف و شکل گیری پرونده جلوگیری کند. در این مسیر سعی کرده ایم پرونده‌ها را در موضوعات مختلف با مقوله سازش همراه کنیم و این تفکر را نیز در باور قضات تقویت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در مقوله سازش می‌توانیم از ظرفیت نمایندگان و افراد مورد اعتماد ایشان که از منتخبین و معتمدین مردم هستند بهره گیریم و تا جایی که ممکن است از صدور احکام قضائی جلوگیری کنیم.

عالی‌ترین مقام قضائی استان گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در اولویت صدور احکام کیفری قرار دارد و در تلاشیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد خودداری کنیم، مگر در جرائم خشن که مخل امنیت اجتماعی است.

او با اشاره به سخنان ریاست قوه قضائیه مبنی بر اینکه دستگاه قضائی باید آرامش را برای مردم فراهم کند، افزود: برای تحقق این مهم باید فاصله خود را با مردم کم کنیم و در دسترس آن‌ها باشیم. بدون شک اساسی‌ترین کار برای ایجاد آسایش مردم حل مشکلات آنهاست.

برگزاری نشست مدیریت قضایی دادگستری استان کرمانشاه

برگزاری نشست مدیریت قضایی دادگستری استان کرمانشاه

برگزاری نشست مدیریت قضایی دادگستری استان کرمانشاه

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.