معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه گسترش دولت الکترونیک در دستور کار است، گفت: فعالیت‌های مرتبط با سمن‌ها تاپایان سال ۹۹ الکترونیکی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی علیخانی معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور در جلسه ویدئو کنفرانسی بررسی چالش‌های نهاد‌های مردمی استان سمنان ضمن بیان اینکه گسترش دولت الکترونیک با جدیت در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد،گفت: تا پایان سال ۹۹، ارائه بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با کسب‌وکارها، سمن‌ها و تشکل‌ها و خدمات ارائه‌شده به مردم در بستر دولت الکترونیک و به صورت غیرحضوری فراهم می‌شود.

او ضمن بیان اینکه حمایت از سمن‌ها در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: معتقدیم اقدامات حمایتی باید تداوم یابد و بستر‌های لازم برای فعالیت بیشتر سمن‌ها و به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد نوپا، از سوی دولت فراهم و موانع احتمالی در مسیر برطرف شود.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه سمن‌ها به عنوان یکی از مورد اعتمادترین گروه‌های جامعه مدنی محسوب می‌شوند، ابراز داشت: سمن‌ها به واسطه فعالیت‌ها و دغدغه‌ای که به واسطه آن تشکیل شدند، می‌توانند در برخی مسائل و مشکلات حتی قبل از بروز آن، باتدبیر و برنامه‌ریزی نسبت به پیشگیری ورود کرده و از خود کارنامه درخشانی به‌جای بگذارند، چه‌بسا که از این گونه مصادیق تاکنون بسیار وجود داشته است.

علیخانی در ادامه تصریح کرد: با منسجم شدن برنامه‌ریزی‌های دولت در بخش فرهنگ و هنر، حفظ هنر بومی و اسلامی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به لحاظ توسعه فرهنگ و هنر و فرهنگ و هنر کشور در مقوله تولید و صادرات محقق می‌شود.

او بابیان اینکه تدوین پیش‌نویس سند اقتصاد فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف دولت صورت گرفته و برش‌های استانی و محلی آن نیز انجام می‌شود، افزود: قدم‌های بسیار مطلوبی در حوزه علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت که متأسفانه به صورت مطلوب منعکس و اطلاع‌رسانی نشده است.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه سمنان در زمینه صدور پروانه سازمان‌های مردم‌نهاد، پیشتاز و پیشگام بوده است، اضافه کرد: توسعه کمی سمن‌ها یکی از اقداماتی که در استان سمنان صورت گرفت، اما باید گفت این گستره فعالیت‌ها حاکی از دغدغه مردم این دیار است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.