ارسال درس‌نامه برای ۱۲ هزار دانش‌آموز محروم سمنان از شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: درس‌نامه‌هایی برای ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان تدوین و توسط راهبران آموزشی برای آنها ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: درس‌نامه‌هایی برای ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان که به شبکه تلویزیونی آموزش، تلفن همراه هوشمند و شبکه شاد دسترسی ندارند، تدوین و توسط راهبران آموزشی برای آن‌ها ارسال شد.

او افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا فضای آموزشی مجازی استان سمنان پیشرو بود و استان سمنان در شاخص‌های این سبک آموزشی و استفاده از شبکه شاد رتبه برتر را دارد و تنها سمنان به همراه شهر تهران در این خصوص از میانگین کشوری بالاتر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: آموزش و پرورش استان سمنان از زمان تعطیلی مدارس اقدامات خوبی را در راستای آموزش‌های مجازی انجام داد و با راه اندازی سامانه فناوری آموزشی و قرار دادن مطالبی که توسط معلمان و انجمن علمی معلمان این استان تدوین شد در تداوم مسائل آموزشی در این دوران موفق عمل کرد.

محمد دستورانی تصریح کرد: ۹۹ درصد مدیران مدارس، ۸۱ درصد معلمان و ۷۴ درصد دانش آموزان استان سمنان عضو شبکه شاد هستند و برای ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان استان که به شبکه تلویزیونی آموزش و تلفن همراه هوشمند دسترسی ندارند، درس‌نامه‌هایی تدوین و توسط راهبران آموزشی برای آن‌ها ارسال شد.

او ادامه داد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم در مناطق محروم که دسترسی به تلویزیون آموزشی ندارند، کتاب‌های کمک درسی برای آمادگی شرکت در آزمون سراسری کنکور فراهم و ارسال شد تا شاخص‌های برتر علمی استان سمنان همانند سال‌های قبل حفظ شود و دانش آموزان کمترین آسیب تحصیلی را در دوران آموزشی در دوران کرونا متحمل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان در قبولی کنکور پس از استان یزد در مقام دوم قرار دارد و نرخ باسوادی این استان ۹۸.۵ درصد و جزو سه استان برتر کشور است.

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است که برای آموزش دانش آموزان در ایام بحران کرونا و تعطیلی مدارس استفاده می‌شود که در آن سه فرآیند ورود برای دانش آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته شده است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.