وزیرخارجه اردن ضمن هشدار درباره تبعات الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، تاکید کرد که این طرح یک «آپارتاید نهادینه شده» را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن ضمن محکوم کردن طرح معامله قرن، تاکید کرد که اقدام یک‌جانبه رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری منجر به ایجاد یک «آپارتاید نهادینه شده» خواهد شد.

صفدی تاکید کرد: «تنها راه‌حل پیش روی فلسطین راهکار دو دولت است که در صورت عمل به آن تحت نظارت‌های بین‌المللی، می‌توان کشور مستقلی به نام فلسطین را ایجاد کرد.»

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که هر راه‌حل و یا اقدامی که با روند صلح و گفت‌وگو مغایر باشد منجر به یک «آپارتاید نهادینه شده» خواهد شد.

بر اساس طرح پیشنهادی دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شده و همچنین  بخش عمده‌ای از کرانه باختری ضمیمه اراضی اشغال شده فلسطین خواهد شد. 

گروه‌های مقاومت فلسطینی و همچنین تشکیلات خودگران فلسطین ضمن اعلام انزجار از این طرح تاکید کردند که در صورت تحقق طرح الحاق، دیگر به هیچ یک از تعهدات از پیش امضاء شده با طرف صهیونیستی عمل نخواهند کرد.

در این میان حتی برخی از احزاب صهیونیستی و حتی اتحادیه اروپا هم نسبت به تبعات منفی امنیتی طرح الحاق کرانه باختری هشدار دادند و اعلام کردند که این طرح امنیت اراضی اشغالی را از بین خواهد برد. 

مخالفت عمده بازیگران جامعه جهانی با طرح الحاق کرانه باختری، موجب شده که واشنگتن با احتیاط بیشتری درباره آن صحبت کند. بر اساس گزارش‌ها، اختلافاتی بر سر زمان و چگونگی اجرای این طرح بین رژیم صهیونیستی و آمریکا بوجود آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۵۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
جناب ایمن صفدی: این مزد و اجر خدمات کشور اردن به رژیم صهیونیستی است و خیانتی که به خون شهداء محورمقاومت کرده هنوز هم دیر نشده به دامان کشورهای محمور مقاومت باز گردید ما مسلمانان جهان توسط خائنین عرب جاهلی قبله ی خود( قدس شریف ) را ازدست دادیم و.......حالا با اجرای معامله قرن اردن و کرانه باختری را دیگر از دست ندهیم مقاومت کنید مقاومت فقط وفقط مقاومت.این رمز پیروزی است......
آخرین اخبار