معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین بازده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تثبیت اشتغال ۸۹۰ نفردر واحد های تولیدی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در راستای تخصیص یارانه سود کارمزد به واحد‌های صنعتی مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های فنی اعتباری به واحد‌های صنعتی استان  پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه این میزان کارمزد به ۱۶ واحد صنعتی تخصیص یافته، افزود: ۹ واحد صنعتی کوچک، ۵ واحد صنعتی متوسط و ۲ واحد صنعتی بزرگ استان از این تسهیلات برخوردار شده اند.

معاون استاندار  ادامه داد: در سال ۹۸ از محل اعتبارات سهم بانک ها، تبصره ۱۸، رونق تولید، اشتغال روستایی و سرمایه در گردش، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی متقاضی تخصیص یافته است.

او در خصوص ملاک تخصیص اعتبار به واحد‌های متقاضی نیز گفت: درخواست‌های مرتبط با واحد‌های متقاضی بعد از طرح در کمیته تسهیلات و انجام بررسی‌های کارشناسی در فهرست دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند.

عابدی از پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحد‌های تولیدی نیز گفت و اظهار کرد: در این زمینه به برخی واحد‌های صنعتی استان ۲ تا ۵ درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید 


معاون استاندار  ادامه داد: رقم یارانه پرداختی به واحد‌های صنعتی بزرگ ۲ درصد، واحد‌های صنعتی متوسط ۳ درصد و واحد‌های صنعتی کوچک ۵ درصد بوده است.

او افزود: هدف از بررسی طرح‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت تولید، تثبیت آمار تولید در سامانه بهین یاب و کمک به تأمین اقلام مورد نیاز استان در شرایط کرونا می‌باشد.

عابدی بیان کرد: مسایل و مشکلات مربوط به واحد‌های صنعتی مشکل دار، بعد از طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مورد بررسی قرار می‌گیرند و در راستای رفع معضلات موجود تصمیماتی اتخاذ می‌ شود.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.