معاون پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری سمپوزیوم بین المللی پرستاری جامعه نگر در ایران با هدف تبادل تجربیات موفق منطقه‌ای و بین المللی در زمینه ارتقای پرستاری جامعه نگر، خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه هماهنگی سمپوزیوم بین المللی پرستاری جامعه نگر با حضور استادان دانشکده‌های پرستاری، نمایندگان هیئت‌های ممتحنه و ارزشیابی رشته پرستاری، نظام پرستاری و انجمن علمی پرستاری برگزار شد.

در این جلسه مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با توجه به اعلام سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان "سال پرستار و ماما"، این معاونت در صدد است تا با همکاری مجموعه وزارت متبوع و دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، سمپوزیومی را با هدف تبادل تجربیات موفق منطقه‌ای و بین المللی در زمینه ارتقای پرستاری جامعه نگر برگزار کند.

زمان برگزاری سمپوزیوم اوایل سال ۲۰۲۱

حضرتی با توجه به احتمال طولانی شدن همه گیری کووید ۱۹، زمان برگزاری سمپوزیوم را اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد.

او تصریح کرد: با شیوع کووید ۱۹، بیش از هر زمانی، حاکمیت سلامت اهمیت پیدا کرده است، با این روند می‌توان به اهداف ملی سلامت و پوشش همگانی سلامت دست یافت؛ بدین معنا که همه آحاد کشور بدون داشتن دغدغه مالی در هر زمان و مکانی که به خدمات سلامت نیاز دارند به آن دسترسی داشته باشند. این خدمات طیف گسترده‌ای از خدمات پایه بهداشت و درمان؛ از ارتقای سلامت تا پیشگیری، درمان، توانبخشی و مراقبت-های تسکینی را در بر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: شیوع کووید ۱۹، ضرورت بازنگری و اصلاح ساختار‌های نظام سلامت را به دنیا گوشزد کرد. بنابراین هدف از برگزاری سمپوزیوم بین المللی پرستاری جامعه نگر، باز تعریف مواردی خواهد بود که باعث تبیین و ارتقای نقش پرستاران در پوشش همگانی سلامت شود که این امر گفتمان اصلی در دوران پساکرونا، خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار