معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: امسال برگزاری رویداد بزرگ اربعین حسینی منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت : با تشکیل کمیته های ذیل ستاد اربعین حسینی استان آمادگی لازم در استان برای برگزاری این رویداد بزرگ را خواهیم داشت.

حیاتی افزود:پارسال ۷ موکب از استان خراسان شمالی پذیرای سیصد و ۲۹ هزار زائر حسینی بودند که صد و ۷ هزار نفر از آنان در موکب های استان اسکان داشتند.

او عنوان کرد: برای برگزاری اربعین حسینی در سال گذشته افزون بر بیست و یک هزار و ۶۰۰ نفر از استان اعزام شدند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۷ بیش از صد درصد افزایش داشتیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: رویداد اربعین حسینی در منطقه به ویژه در کشورهای ایران و عراق دارای بردهای فراوان سیاسی و بین المللی است .

او با تاکید بر اینکه اربعین حسینی فراموش شدنی نیست و هر ساله با عزت هرچه تمام تر برگزار می شود، اشاره داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحوه برگزاری این کنگره عظیم اعلام نشده است اما تفکر تمامی دستگاه های اجرایی استان باید برگزاری حتمی این رویداد مهم باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی  عنوان کرد: موکب ها، کمیته های اعزام، حمل و نقل و ستاد عتبات استان باید آمادگی لازم را برای پشتیبانی از مواکب داشته باشند و موکب ها باید در سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.