لطفی، با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس گفت: نه تنها نیاز به اعمال محدویت اجتماعی بوده، بلکه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس، نه تنها نیاز مبرم به اعمال محدویت اجتماعی بوده، بلکه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی از جمله ادارات، وسایل حمل و نقل عمومی شهری، مکان‌های تجمعی و فروشگاه‌های بزرگ نیز بسیار ضروری است.

او با تاکید بر پایبندی به قرنطینه خانگی، از مردم خواست تا اگر به هر دلیل لازم باشد که از خانه بیرون برویم، ماسک بزنیم، فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشت حفاظت فردی را رعایت کنیم.

مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در فارس، بیشترین خدمت رسانی را نه تنها به مبتلایان استان، بلکه به استان‌های همجوار نیز ارایه می‌دهند، افزود: حجم بالای مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مجموعه سلامت فارس را با بحران خدمت رسانی به مبتلایان مواجه می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام ۲ هزار و ۱۰۰ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش درصد تست مثبت به کل تست ها، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

پیگیری اختصاص بخش‌های جدید برخی از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ از دیگر محور‌های این نشست بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.