رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت افزایش آمار کرونا در استان فارس پاسخ داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به علت افزایش آمار کرونا در استان فارس اظهار کرد: بی توجهی مردم و حضور در مکان‌های شلوغ بدون رعایت اصول بهداشتی، سبب ابتلای بسیاری از افراد به ویروس کرونا می‌شود.

او ادامه داد: خستگی مردم از رعایت اصول بهداشتی در بحران کرونا، جان همه آحاد جامعه را به خطر می‌اندازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به افزایش بی سابقه آمار بیماران کرونا در فارس مقرر شد تا از همه ظرفیت‌های درمانی استان فارس برای پوشش خدمت رسانی به مبتلایان بیماری کووید ۱۹ استفاده شود.

لطفی اضافه کرد: در صورت توجه نکردن مردم به اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجموعه سلامت فارس برای خدمت رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبرو می‌شود.

بهترین روش برای پیشگیری از افزایش آمار کرونا چیست؟

لطفی با اشاره به نقش ماسک در کاهش موارد ابتلا به کرونا، گفت: بهترین روش پیشگیری از شیوع این بیماری، استفاده مردم از ماسک است.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک پیش از خروج از خانه برای ورود به مکان‌های عمومی و ادارات، افزود: از ورود افراد بدون ماسک به ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز جلوگیری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آمار در فارس رو به افزایش است و همچنان نیازمند همدلی و همکاری مردم و مسئولان استان فارس برای مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام ۲ هزار و ۲۴۳ مورد نمونه آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی وضعیت کرونا در استان‌های همجوار و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حامد
۲۰:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سه روز پیش رفتم سازمان تامین اجتماعی شیراز شبعه 5

برای قبض پرداخت بیمه شلوغ مردم بدون ماسک و به هم

به هم چسبیده بودن اینجا مسئول میگه ما به فکرسلامت مردم هستیم وجان مردم برای ما مهم است