همتی گفت: زنگ خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در فارس به صدا در آمد، که علت آن بی توجهی به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زنگ خطر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس به صدا در آمد، اظهار کرد: مدتی است که با رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی نسبت به اهمیت اصول پیشگیری فردی، شاهد افزایش موارد مثبت در استان فارس هستیم.

او ادامه داد: بی شک، کلافگی اجتماعی ناشی از خستگی در خانه ماندن، مهم‌ترین علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد جامعه است، اما برای عبور از این بحران، هیچ راهی به غیر از رعایت اصول بهداشتی نداریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: هر چند در حال سپری کردن روز‌های سختی هستیم، اما لازم است مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حساسیت لازم را داشته باشند، چرا که توجه نکردن به این اصول بهداشتی منجر به روند افزایشی موارد مثبت و در نتیجه بازگشت محدودیت‌های اجتماعی می‌شود.

همتی ضمن تاکید مجدد بر رعایت فاصله اجتماعی دست کم یک و نیم متر، به مردم توصیه کرد: همه ما باید شست و شوی مداوم دست ها، زدن ماسک در اماکن پر تردد و پرهیز از شرکت در اجتماعات و اماکن عمومی شلوغ را به صورت جدی رعایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۱ تير ۱۳۹۹
خلایق هر چه لایق بعضی از این مردم یه ذره عقل ندارن پا میشن میرن مسافرت
واقعا متاسفم برای این مردم بی فکر ایران و همچنین مسئولینی که شهر ها رو قرنطینه نکردن
واقعا خسته نباشید مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
این کرونا کاری به بیرون رفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۳:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۹
بیاید خوزستان ببینید وحشتناکه همه گرفتن بنده با خانواده ام هم گرفتیم هنوز درگیر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
اگر شهرها قرنطینه می شد تا حالا آمار مبتلایان به کرونا به حداقل رسیده بود وشاید هم موردی دیده نمیشد ولی بااین مسافرت ها هر شهری ک هم سفید است وضعیت قرمز پیدا میکنه یعنی کادر درمان باید همیشه گرفتار کرونا باشند ای مردم فکر نمی کنید آنها هم خانواده دارن . آنها هم انسان هستند چرا نمی خواهید درخانه وشهر خود بمانید
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۳:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۹
فایده نداره نشستن تو خونه دیگه. ما خودمون 5 ماه تو خونه هستیم در حد خرید میریم ولی همه گرفتیم. چطوری نمیدونم واقعا