تصویری متفاوت و جالب از مزرعه گوجه فرنگی را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوجه فرنگی یکی از سبزیجات پرطرفدار است که اصالت آن به آمریکای جنوبی و مرکزی باز می‌گردد و در دوران استعماری اسپانیا به نقاط دیگر جهان منتقل شده است به طوری که امروزه در اکثریت شهر‌ها و کشور‌های جهان کشت شده و در انواع غذاها، سالاد‌ها و سس‌ها از آن استفاده می‌شود.

گوجه فرنگی به تیره سیب‌زمینیان تعلق داشته و گیاهی چندساله است؛ به صورت خام و یا پخته استفاده شده و در برخی غذا‌ها آب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه از نظر علم گیاه شناسی، گوجه فرنگی نوعی میوه است، اما در علم باغبانی به دلیل نداشتن هسته، به عنوان تره‌بار یا سبزیجات شناخته می‌شود.

یک گوجه فرنگی متوسط حاوی ۲۲ کالری، ۰ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱ گرم پروتئین بوده و منبع غنی از ویتامین A C و فولیک اسید است. گوجه فرنگی دارای دامنه‌ی گسترده‌ای از فواید تغذیه‌ای است و معروف به داشتن آنتی اکسیدان، لیکوپن، لیپوئیک اسید، فولیک اسید و لوتین است.

از فواید گوجه فرنگی می‌توان به تقویت بدن برای تبدیل کلوگز به انرژی مفید برای فعالیت‌های بدنی، کنترل کلوگز خون و در نتیجه افزایش سیستم مقاومت علیه بیماری‌های هم، چون دیابت و تقویت سیستم عصبی و مغز، سدی محکم در برابر بیماری‌های عفونی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله ها، افزایش قدرت یادگیری و حافظه اشاره کرد.

تصویری جالب از مزرعه کشت گوجه فرنگی را مشاهده می‌کنید:

تصویری جالب از مزرعه گوجه فرنگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار