طرح یاوران تولید کشاورزی که از استان مرکزی آغاز شده در حال اجرا در کشور است.

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حاشیه جلسه جهش تولید در بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: طرح یاوران تولید از استان مرکزی آغاز و در راستای بررسی این وضعیت و ارایه گزارش‌ها و رفع مشکلات بخش کشاورزی امسال در سطح کشور اجرایی شده‌است.

آنجفی افزود: حضور نداشتن کارشناسان در کنار کشاورزان و بهره‌گیری از دانش‌روز از جمله مهمترین مشکلات بخش بخش کشاورزی است که با اجرای طرح یاوران تولید گام موثری در تزریق فناوری روز به بخش کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید برداشته شده است.

او اضافه کرد: این طرح با هدف حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی استان در مزارع و در کنار کشاورزان و بهره برداران اجرایی شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: انتقال دانش و حضور محققان در عرصه‌های کشاورزی در راستای افزایش عملکرد و تولید در واحد سطح از جمله برنامه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ است.

او با اشاره به افزایش تولید بخش کشاورزی استان مرکزی در سال ۹۸ و پیش‌بینی ادامه این افزایش در امسال تصریح کرد: محصولات کشاورزی استان مرکزی با تکیه بر فنون، علوم و تلاش کشاورزان و بدون افزایش سطح زیرکشت و مصرف آب در این مدت افزایش یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.