مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس این استان تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس چند سالی است که توسط این اداره آغاز شده است گفت: پرداختن به مقوله تاریخ شفاهی، از نیاز‌ها و راهکار‌های مهم برای تعمیق و تدوین فرهنگ دفاع مقدس است.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: تاریخ شفاهی روش جدیدی برای گردآوری و روایت رخداد‌ها و وقایع دوران دفاع مقدس است.

او بیان کرد: برای آشنایی نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با این مقوله مهم، تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک نیز یک دوره آموزشی تاریخ شفاهی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: هدف ما، پرورش محققان و پژوهشگرانی است که بتوانند تاریخ دفاع مقدس این استان را به درستی به رشته تحریر درآورند.

آسمند افزود: امسال همچنین تدوین و تولید ۵۰ عنوان کتاب خاطره، زندگینامه، پژوهش، نمایشنامه، فیلمنامه در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در دستورکار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کتاب‌های صوتی از استقبال خوبی در بین مخاطبان برخوردار بوده‌اند، گفت: بر این اساس، تولید و انتشار ۱۰ عنوان کتاب صوتی از کتب تولید شده در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در دستورکار قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.