عدالت اساس کار قضاوت

امام جمعه شهرستان طبس گفت: مهمترین وظیفه قضات، قضاوت عادلانه و ایجاد اعتماد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه طبس به مناسبت هفته قوه قضائیه در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان پایبندی به اصول قضاوت و صدور حکم بر اساس عدالت را بسیار مهم دانست و گفت: مهمترین وظیفه قضات، قضاوت عادلانه و ایجاد اعتماد در جامعه است.

او افزود: مجازات در دید عموم (ملاء عام) برای مجرمین خشونت نیست بلکه باعث بازدارندگی در جامعه و ایجاد حس امنیت و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی  با اشاره به اجرای حکم شلاق ۳ سارق حرفه‌ای در روز‌های اخیر بیان کرد: اقدام قاطع و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین زارع‌حسینی برای اجرای حکم مجازات علنی این سارقین قابل قدردانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس با اشاره به آیه ۲ سوره نوح، اظهار کرد: نباید با کسانی که مخل نظم اجتماعی هستند، رأفت به خرج داد و با اینگونه مجرمین باید با قاطعیتی پشیمان کننده، برخورد شود.


بیشتر بخوانید


زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب طبس در مورد افرادی که تندیس امام جمعه فقید شهرستان طبس را شکستند گفت: منتظر محکومیت در مراجع قضایی باشند.

او ادامه داد: افرادی که نظم و امنیت شهرستان را به خطر بیندازند با اشد مجازات اسلامی برخورد می‌کنیم.

گفتنی است؛ سه نفر سارق حرفه‌ای که بیش از ۸۰۰ راس دام از روستا‌های طبس سرقت کرده بودند طی ۲۴ ساعت شناسایی و در شیراز دستگیر و پس از صدور کیفر خواست شلاق در ملاء عام از سوی دادستان طبس و تایید در دادگاه تجدید نظر استان، این حکم در روستای دشتغران اجرا شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.