از ابتدای سال تا کنون؛

برگزاری ۳۰۳ پرونده به صورت آنلاین در شهرستان طبس

رئیس دادگستری شهرستان طبس از برگزاری ۳۰۳ پرونده به صورت آنلاین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گل محمدی رئیس دادگستری شهرستان طبس گفت: امروز شاهد برگزاری دادگاه‌های آنلاین در این شهرستان هستیم که از ابتدای سال تا کنون ۳۰۳ پرونده به صورت آنلاین برگزار شده است.

او با بیان اینکه شهرستان طبس در برگزاری دادگاه های آنلاین در سطح کشور پیشتاز  است، افزود: در دادگاه های آنلاین  از طریق پایگاه ابری قوه قضائیه، بدون حضور اصحاب دعوا، از طریق تماس تصویری برگزار می‌شود.

گل محمدی بیان کرد: افزایش رضایت مندی، تکریم ارباب رجوع، کاهش هزینه‌ها و حفظ سلامت اشخاص، کارکنان و مراجعین به دادگستری و همچنین کاهش انتشار ویروس کرونا از مزایای برگزاری دادگاه به صورت آنلاین است.


بیشتر بخوانید


رئیس دادگستری شهرستان طبس اظهار کرد: مجموعه پرونده‌های وارده به دادگستری در سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۵۲۹ فقره بوده که از این تعداد۲ هزار  ۶۳۶ پرونده در شورا‌های حل اختلاف با رویکرد سازشی مختومه ، ۲ هزار و ۴۸۴ فقره در دادسرا رسیدگی و ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده در محاکم کیفری، انقلاب و حقوقی مختومه شده است.

او با بیان اینکه حدود ۹۲ درصد ابلاغ اخطاریه‌ها و اوراق قضایی به صورت الکترونیکی و مکانیزه انجام می شود، عنوان کرد: تعداد پرونده‌های الکترونیکی که با حضور اصحاب دعوا و بدون پرونده فیزیکی و با حذف کاغذ صورت گرفته ۷۶۹ فقره است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.