رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سرمایه‌ای عظیم در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و توسعه و ترویج آموزه‌های دینی تأسیس شد.

او مهمترین ماموریت سازمان را فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی دانست و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور گسترش فرهنگ دینی در میان اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان و همگام با دیگر نهاد‌های فرهنگی و دینی فعالیت خود را با محوریت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی آغاز کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز ادامه داد: این سازمان با اقداماتی که در توسعه فرهنگ دینی انجام داده است سرمایه‌ای عظیم در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی صرفاً یک نهاد اجرایی نیست، یادآور شد: تبلیغات اسلامی یک نهاد تسهیل‌گر و سیاست‌گذار در عرصه‌های فرهنگی است.

او بیان کرد: در طی سال‌هایی که از فعالیت این سازمان سپری شده است به اقتضای نیازمندی‌های مطرح در سطح جامعه و به تناسب سیاست‌های کلی نظام اسلامی فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی صورت گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: در شهرستان سقز بیش ۵۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در رده‌های مختلف سنی و بیش از ۴۰ کانون فرهنگی و تبلیغی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه ۴۰ مبشر فرهنگی در مناطق شهری و روستایی به اقامه نماز و راهنمایی مردم مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: جوانان تحصیلکرده سقزی در کانون‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی، روانشناسی، قرآنی و ... مشغول فعالیت هستند.

او افزود: این اداره آمادگی خود را برای یاری و کمک به ادارات و ارگان‌ها و مردم علاقه‌مند به کار فرهنگی و تبلیغ دینی اعلام می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز همچنین به فعالیت‌های این اداره در حوزه مقابله با کرونا پرداخت و ادامه داد: در طول شیوع‌کرونا در این شهرستان در چند مرحله بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی، ۲ هزار بسته بهداشتی و ۴ هزار ماسک، بین نیازمندان سقزی توزیع شده است.

حجت الاسلام رازیانی به فعالیت کانون‌های فرهنگی-تبلیغی، هیات‌های مذهبی و فعالین قرآنی در راستایی تهیه و توزیع کمک‌های انسان دوستانه در سقز اشاره کرد و یادآور شد: این کانون‌ها در همان اوایل شیوع کرونا، محلات سقز را با استفاده از مواد ضدعفونی، گندزدایی کردند.

او تولید و نمایش برنامه پر محتوای شبکه آنتی ویروس در فضای مجازی سقز را یکی از فعالیت‌های مهم در راستای ایجاد هیجان و شور و نشاط خانواده‌هایی که در خانه ماندند برشمرد و بیان کرد: این برنامه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی سقز بیش از ۴۰ آیتم برنامه طنز را تولید و به نمایش درآورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز به اهدای خون کارکنان اداره تبلیغات اسلامی سقز، مبشران و مبلغین دینی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: اقدام دسته جمعی مبشران، حرکتی مبارک برای ترویج فرهنگ اهدای خون است، چون اهدای خون باعث رضای خداوند و نجات جان انسان‌ها می‌شود.

حجت الاسلام رازیانی در پایان به برگزاری چندین برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی، مذهبی و تهیه برنامه به‌ربانگ در فضای مجازی در طول ایام کرونا و ماه مبارک رمضان در شهرستان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی این اداره در ایام کرونا بیشتر از طریق فضای مجازی شکل گرفت و با راه‌اندازی صفحه اینستاگرام اداره تبلیغات اسلامی سقز این فعالیت‌ها برای مخاطبان سازمان منعکس شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.