به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، برای دانشجویان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت ندارند، بسته‌های آموزشی ارسال می‌شود.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رزرو تقلب‌های مجازی، اظهار کرد: در دوره‌ای که آموزش‌های مجازی جانشین آموزش حضوری شده است، باید ارزیابی مستمر در طول ترم انجام پذیرد.

او افزود: همانطور که در فروردین امسال هم برای دانشگاه‌ها فرستادیم، اساتید نمره نهایی دانشجویان را بر اساس ارزیابی طول ترم ثبت می‌کنند.

خاکی صدیق با بیان اینکه اساتید در طول ترم باید به صورت مستمر از دانشجویان ارزیابی داشته باشند، تاکید کرد: ارزیابی در طول ترم به روش‌های مختلف مانند تمرین، پروژه، کوئیز، میان ترم و ... انجام و در انتها امتحان پایان ترم گرفته می‌شود.

بهترین نوع آزمون پایان ترم، حضوری است

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: در صورت مهیا بودن وضعیت، شاید بهترین نوع امتحان پایان ترم، حضوری باشد، اما با توجه به شرایط فعلی این نوع امتحان برای تمامی دانشگاه‌ها امکانپذیر نیست و ما نمی‌توانیم امتحان را به صورت کلی تعطیل کنیم؛ بنابراین گزینه بعدی ما برگزاری آزمون‌های غیرحضوری و الکترونیکی است که باید در این ترم صورت پذیرد.

خاکی صدیق ادامه داد: یک دستورالعملی را چند وقت پیش ارائه دادیم تا با رعایت آن، اساتید و دانشگاه‌ها بتوانند بحث تقلب و تخلفات ناشی از امتحان غیرحضوری را به حداقل برسانند؛ بنابراین در درجه اول، خودِ دانشجویان و اساتید با رعایت تمام جوانب اخلاق آموزشی به منظور برگزاری درست امتحان باید آماده شوند و این موضوع در گزینه اول ما برای کاهش حداکثری تقلب‌های آزمون مجازی است.

او گفت: در درجه دوم، ارزیابی مستمر در طول ترم باید انجام شود و این گزینه تنها با یک جلسه امکانپذیر نخواهد بود، بلکه استفاده آن در تمام طول تحصیل یک روش کارآمد برای ارزیابی نمرات پایان ترم دانشجویان است.

ارسال بسته های آموزشی برای دانشجویانی که از خدمات اینترنتی محروم هستند

تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین اینترنت دانشجویان محروم 

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: برای دانشجویان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت نداشته باشند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بسته‌های آموزشی برای آنها ارسال شود و برای آن دسته از دانشجویانی که نتوانستند به هر دلیلی ترم را به صورت مجازی سپری کنند تسهیلاتی مانند حذف درس یا حذف ترم در نظر گرفته شده است.

خاکی صدیق در پایان یادآوری کرد: اگر این داشجویان تمایل به حذف ترم نداشته و نتوانسته باشند از آموزش الکترونیک هم بهره‌مند شوند بسته‌های آموزشی برای آنها ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.