دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت : با توجه به آمار‌های کشوری در حوزه جرایم شایع در استان شاهد جرایم مهمه نیستیم وخراسان شمالی در امنیت کامل به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدیاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تاکید بر نبود جرایم مهمه مانند سرقت مسلحانه در استان، افزود : در برخی تجمعاتی که در دیگر استان‌ها بوجود آمد، خراسان شمالی در امنیت کامل قرار داشت.

محمدیاران با اشاره به وجود بعضی سرقت‌ها و خرده فروشی‌های مواد مخدر در استان گفت:رتبه خراسان شمالی در سطح کشور رتبه بالایی نیست و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

او با اشاره به کسب نتیجه مطلوب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد : در حوزه صلح و سازش، پرونده‌های جزایی در حوزه‌های نزاع دسته جمعی، پرونده‌های قتل همچنین نزاع‌های خانواده، نقش و ظرفیت مردم و معتمدین بسیار برجسته و مهم است.

محمدیاران با اشاره به  ایجاد شعب صلح و سازش در پرونده‌های قابل گذشت در خراسان شمالی افزود : دادستانی کل کشور با تقدیر از عملکرد موفق شورای‌های حل اختلاف استان، رسیدگی به پرونده‌های قابل گذشت در حوزه سازشی را به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد بااشاره به آتش سوزی‌های بوجود آمده در استان عنوان کرد : با توجه به شرایط آب و هوایی و در مواردی عمدی بودن با ورود دستگاه‌های متولی این حوزه تاکنون با مشکل جدی در سطح استان مواجه نبودیم.

او با اشاره به بحث تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی گفت:بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی ملی که توسط برخی افراد سودجو دست درازی شده بود، رفع تصرف شده است.

محمدیاران با بیان اینکه برخی از تصرفات توسط مدیران سازمانی صورت گرفته است، افزود : سال گذشته دادگستری استان اقدامات مناسبی در راستای بازگشت این اراضی ملی به بیت المال انجام داد، همچنین هشدار‌های لازم به تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مدیران استانی در این خصوص داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به اقدامات شاخص دستگاه قضایی خراسان شمالی اظهار کرد :عملکرد دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌های اقتصای و برخورد با مفسدین اقتصادی قاطع بوده است و نکته شاخص‌تر در این زمینه برگشت وجوه به غارت رفته به بیت المال در ابتدای رسیدگی به پرونده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.