استان خراسان شمالی برای مبارزه با قاچاق کالا به ایست بازرسی ثابت نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان در سومین نشست اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت شناسایی دغدغه‌های سرمایه گذاران و واردات بی رویه کالا و قاچاق کالا و ارز گفت : علی رغم همه تلاش‌ها قاچاق کالا در استان بسیار زیاد است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست با اشاره به نقش دلالان در افسارگسیختگی قیمت‌های بازار گفت: در حوزه‌های لوازم خانگی، آهن آلات، خوراک دام، اتومبیل و مواد اولیه خوراکی از جمله لبنیات، دلالان با خریداری و سپس تبانی فروشندگان، کالا‌ها را به قیمت‌های دلخواه وارد بازار می‌کنند.

محمدیاران افزود: باید این موارد احصا شود و به وزارت خانه اعلام شود تا هم در استان و هم در کشور از این ضرر‌ها جلوگیری شود.

او  با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز ایست بازرسی ثابتی در استان نداریم گفت: گلوگاه یا ایست بازرسی ثابت در ورودی‌های استان جانمایی شود تا از قاچاق کالا ارز جلوگیری شود.

در این نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی، به بیان مشکلات و طرح پیشنهاد‌هایی همچون سنگین کردن هزینه‌ها برای قاچاقچیان، انعکاس نکات مثبت تولیدات کارآفرینان از شبکه استانی برای تشویق آنان، درج شفاف قیمت‌ها و نظارت کافی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، حمایت بانک‌های خصوصی در کنار بانک‌های دولتی از واحد‌های تولیدی کشاورزی، رفع کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی، جلوگیری از سو استفاده از بارنامه‌ها و مشخص شدن متولی گزارش انبار‌های غیرمجاز با توجه به دغدغه‌ی محرمانه ماندن آن، پرداختند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.