مهم‌ترین حوادث امروز ۳۱ خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۳۱ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۵ میلیارد کالای مظنون به قاچاق در ممسنی کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون، انواع لوازم یدکی مظنون به قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در ممسنی کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه تریلر حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودروها، ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو‌های خارجی مظنون به قاچاق و فاقد مجوز کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کشف ۴۵ تن برنج خارجی مظنون به قاچاق در بوانات

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۵ تن و ۹۶۰ کیلوگرم برنج خارجی مظنون به قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان بوانات خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوانات در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه تریلر حامل برنج مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودروها، ۴۵ تن و ۹۶۰ کیلوگرم برنج خارجی مظنون به قاچاق و فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را، ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این زمینه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت منزل و احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و احشام در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه ۲ نفر سارق را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت منزل و احشام اقرار کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و شناسایی افراد مشکوک سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

یک کشته و ۵ مجروح حاصل واژگونی پراید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در محور ایج-ششده شهرستان استهبان، یک نفر در دم فوت و ۵ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور ایج-ششده شهرستان استهبان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۶ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر در دم فوت و ۵ سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف ۵۵ تن گندم بدون مجوز در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: با تلاش مأموران این شهرستان، ۲ کامیون توقیف و ۵۵ تن و ۷۵۰ کیلوگرم گندم فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: مأموران انتظامی ایست‌وبازرسی شهید "جنتی‌فر" این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل بار گندم مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، میزان ۵۵ تن و ۷۵۰ کیلوگرم گندم فاقد مجوز کشف و در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ جوکار با اعلام این که ارزش گندم‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمین با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دختر ۴ ساله فوت و پدر راهی بیمارستان شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز در یک منزل مسکونی در این شهرستان، دختر ۴ ساله در دم فوت و پدر ۲۶ ساله راهی بیمارستان شد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در "شهرک طالقانی" به مأموران اعلام شد.

او افزود: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه و براساس نظر کارشناسان مطلع شدند که منزل مسکونی به دلیل انفجار کپسول گاز منفجر شده است.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه در این حادثه دختر ۴ ساله به دلیل شدت آتش سوزی در دم فوت و پدر ۲۶ ساله نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، گفت: جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد.

۴ ساعت پس از پیدایش جسد مقتول، قاتل دستگیر شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری قاتل ۲۶ ساله در کمتر از ۴ ساعت توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان فسا پس از پیدایش جسد سوخته شده مقتول خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل و پیدایش جسد سوخته شده مقتول ۲۳ ساله در کوه‌های اطراف یکی از روستا‌های شهرستان فسا، شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان فسا با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۴ ساعت مخفیگاه قاتل که پسر عمه مقتول می‌باشد را شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کنند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف قبلی با مقتول عنوان کرد، گفت: قاتل ۲۶ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلیس فارس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برخورد قاطع و قانونی می‌کند، از شهروندان خواست از هرگونه رفتار خشونت آمیز و نزاع و درگیری پرهیز کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

شکارچیان غیر مجاز در دام پلیس قیروکارزین گرفتار شدند

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده کوه‌های اطراف آن شهرستان و کشف ۲ لاشه بز کوهی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی با اقدامات فنی، مطلع شدند ۲ نفر به هویت معلوم اقدام به شکار حیوانات و جانوران وحشی کرده و با یک دستگاه خودرو پیکان وانت در حال طی طریق می‌باشند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی، سریعا به محل مورد نظر اعزام و خودرو مورد نظر را مشاهده و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز در این خصوص، اظهار داشت: در بازرسی از آن خودرو، یک قبضه سلاح به همراه تعدادی فشنگ، دوربین شکاری و تعداد ۲ لاشه بز کوهی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: کسانی که به هر طریقی اقدام به شکار حیوانات و جانوران وحشی کنند طبق قوانین زیست محیطی با آنان برخورد قضائی قاطع صورت خواهد گرفت و متخلفین به اشد مجازات خواهند رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار