آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه عمومی است که در فصل تابستان باید بیشتر به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در جمع مدیران و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اسراف در مصرف آب شرب را از مشکلات زندگی شهری و روستایی برشمرد و گفت: علاوه بر مصرف زیاد آب در شستشو، استفاده از آب برای آبیاری باغ‌ها و باغچه‌ها بخصوص در روستا‌ها از مصادیق اسراف به شمار می‌رود.

او همچنین به هدر رفت آب در شبکه‌های فرسوده آبرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و از مسئولان خواست نسبت به نظارت و ترمیم و تعویض این شبکه‌ها اقدام کنند.

طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این نشست گفت: از ابتدای بروز همه گیری کرونا و با توصیه‌های بهداشتی مروبط به شستن مداوم دست ها، بصورت اجتناب ناپذیری مصرف آب در بهار امسال در کل کشور و استان سمنان افزایش داشته به طوریکه در سه ماهه اول سال ۹۹ مصرف آب شرب در استان ۱۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

او میناگین تولید آب شرب تصفیه شده برای هر خانوار در شبانه روز را تا یک هزار لیتر عنوان کرد و گفت: در حالیکه استاندارد جهانی و کشوری این سهمیه در حدود ۷۵۰ لیتر است و بطور طبیعی باید هر خانوار برای رسیدن به استاندارد‌ها ۲۵ درصد صرفه جویی و مدیریت مصرف را لحاظ کند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.