مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان گفت: ۱۶ طرح آب روستایی شهرستان دامغان با صرف ۱۸۹ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز زارع وامرزانی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان با اشاره  به بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در دامغان گفت: طرح افتتاح مجتمع آبرسانی خاتم به منظور تامین آب ۲۱ روستا، یکی از بزرگترین طرح‌های دهه فجر امسال شهرستان دامغان است که با صرف اعتبار ۱۶۴ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال ایجاد شده است.

او  از اجرای ۲ شبکه توزیع آب شرب خبر داد و گفت: شبکه توزیع آب شرب شهرک روستای قوشه و الله آباد به ترتیب با حجم ۸۰۰ مترمکعب و ۵۱۵ مترمکعب ایجاد شده است که در مجموع برای این ۲ طرح یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

زارع وامرزانی اضافه کرد: ۲ مخزن هوایی ۵۰ متر مکعبی در روستای خورزان و رضی آباد اجرایی شد که برای هر طرح، از محل اعتبار‌های ملی مبلغ ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال صرف شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان از اجرای خط انتقال آب شرب روستای تویه رودبار و ساخت مخزن فشار شکن خبر داد و گفت: این طرح از سال ۹۷ در دامغان آغاز شد و اکنون آماده بهره‌برداری است که برای آن از محل اعتبار‌های استانی مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده است.

او اظهار داشت: تعویض کنتور و اصلاح ۵۳۲ انشعاب روستایی با صرف پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار و نصب ۲۱۳ انشعاب جدید با صرف ۲۱۳ میلیون ریال نیز از دیگر طرح‌های دهه فجر امسال است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: اصلاح شبکه روستای امام آباد، ابوالبق و دولت آباد نیز از دیگر طرح‌های دهه فجر امسال است که در مجموع با اعتبار سه میلیارد ریال به انجام رسیده است.

زارع وامرزانی بیان کرد: تعویض لوله‌های فرسوده ابوالبق، حفر و تجهیز چاه روستای خورزان، بهینه سازی و تعویض پمپ شناور و تابلو برق در چهار چاه روستایی، بهینه سازی و تعویض لوله آبده، بهینه سازی و تعویض پمپ‌های شناور از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب روستایی در شهرستان دامغان است.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است.

بیش از ۸۵ درصد جمعیت روستایی دامغان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.