فرماندار دامغان گفت: ۱۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی با صرف ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر فرماندار دامغان مجد در نشست با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری دامغان گفت: در ایام الله دهه فجر امسال ۱۰۸ طرح عمرانی با ۵۲۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال و هشت طرح اقتصادی با ۲۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان دامغان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: در این دهه، عملیات اجرایی ۱۰ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال در حوزه‌های مختلف در شهرستان آغاز می‌شود.

مجد از افتتاح طرح آبرسانی خاتم خبر داد و گفت: مجتمع آبرسانی خاتم با تحت پوشش قرار دادن ۲۱ روستا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است که با حضور مدیران استانی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار دامغان اظهار داشت: ۱۵ طرح در سطح دهیاری‌های بخش امیرآباد و ۱۹ طرح در بخش مرکزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

او  اضافه کرد: از جمع هشت طرح اقتصادی و تسهیلاتی شهرستان، پنج طرح متعلق به جهاد کشاورزی، یک طرح صنعت و معدن و ۲ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

فرماندار دامغان بیان کرد: افتتاح گام نخست نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاواتی با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و آغاز به کار بزرگترین گلخانه شرق کشور با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، از بزرگترین طرح‌های دهه فجر امسال شهرستان دامغان است.

مجد از افتتاح گام اول کارخانه استخراج مس با ظرفیت تولید یک هزار تن پودر ۸۵ درصدی مس با اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد ریال در جنوب دامغان خبر داد و گفت: این کارخانه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی عمرانی دارد که در حال حاضر ۴۰ نفر از افراد بومی منطقه در این واحد مشغول به کار هستند و با بهره برداری از این طرح، ۲۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

او تصریح کرد: دهه فجر امسال، سالروز گرامیداشت ۴۱ سال حیات طیبه، مقاومت و ایستادگی در برابر تمام قدرت‌های استکبار و تلاش برای سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر در ۳۰ هزار و ۲۹۶ خانوار جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی می‌شود.

در ایام الله دهه فجر سال گذشته، ۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از ۶۲۴ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار