معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان بااشاره به مصائب وارد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا بر ورزش، گفت : کرونا در حوزه ورزش به مانند تمام ساختار‌های جامعه تاثیرات منفی زیادی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت : در بخش ورزش همگانی با شیوع این بیماری تعداد افرادی که در این بخش فعالیت می‌کردند بسیار محدود شد و بیشتر افرادی هم که در منزل تمرین می‌کردند، ورزشکاران و قهرمانانی بودند که برای حفظ سطح آمادگی‌شان تمرین می‌کردند.

او گفت : دور ماندن چندماهه ورزشکاران همگانی از ورزش مشکلات روحی، روانی و جسمانی را برای آن‌ها به همراه داشته و خواهد داشت. افزایش وزن، چربی خون، قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله مهمترین عوارض جسمانی دور ماندن این گروه جامعه از ورزش کردن است.

معاون ورزش و جوانان استان به مشکلات بوجود آمده در بُعد ورزش قهرمانی هم پرداخت و گفت: بیماری کرونا درحالی به فاصله چند ماه از رقابت‌های المپیک شیوع پیدا کرد که ورزشکاران ملی پوش و قهرمان خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کردند. باوجود اینکه بسیاری از این ورزشکاران به سطح آمادگی بسیار خوبی رسیده بودند، المپیک یک سال به تعویق افتاد و همین موضوع آن‌ها را از آمادگی بالایی که داشتند، دور کرد.

عزیزی افزود: یک ورزشکار حرفه‌ای زمانی که از سطح آمادگی اش دور شود، آرامشش را از دست خواهد داد، چراکه هورمون‌های مثبتی که هنگام ورزش در بدنش تولید می‌شد را دیگر ندارد و احتمالا دچار افسردگی، عصبانیت و حتی پرخاشگری می‌شود.

او به مشکلات اقتصادی بوجود آمده در ورزش بدنبال شیوع کرونا هم اشاره کرد و افزود: بسیاری از دست اندرکاران ورزش در تعطیلی چندماه گذشته درآمد خود را از دست داده و متضرر شدند. باشگاه‌های استیجاری و مربیانی که تنها از این راه درآمد داشتند، در این بین بیشترین آسیب را دیدند.

معاون ورزش و جوانان استان ادامه داد: تمامی فعالیت‌های عمرانی حوزه ورزش هم در این ایام دستخوش تغییراتی شد و به کُندی پیش رفت.

او با تاکید براینکه مسئولین ورزش استان برای رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا تمرکز کرده‌اند، گفت: برای اینکه از این بحران عبور کنیم نیازمند به زمان هستیم و باید این بحران را مدیریت کنیم. دولت هم وعده‌هایی برای کمک به بخش‌های مختلف ورزش که از کرونا آسیب دیده‌اند داده تا دوباره خود را بازیابی کنند.

عزیزی افزود: البته کمک‌های دولت تنها به باشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که پرسنل بیمه شده ورزشی داشته باشند، درحالیکه متاسفانه اکثر باشگاه‌های ما اینگونه نیستند و شامل این کمک نمی‌شوند. با این وجود پیگیری‌های خود را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم این باشگاه‌ها را هم در لیست قرار دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.