شریعتی گفت: تقریبا شرایط در خوزستان پایدار است، اما تعداد بیماران کم نیست به همین دلیل باید با به کارگیری تمهیداتی این شیب را نزولی کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: تقریبا شرایط کرونا در استان پایدار است، اما تعداد بیماران کم نیست به همین دلیل باید با به کارگیری تمهیداتی این شیب را نزولی کنیم و شیب تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا با نوسان مواجه بوده است.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان داشت: مردم حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول لازم را در دستور کار خود قرار دهند تا این شرایط را کنترل کنیم.

شریعتی افزود: پیرامون مشکلات بهبهان به ویژه در حوزه کشاورزی و آب برگزار شد که در حوزه بنی باشت از توابع این شهرستان به دلیل بروز مشکل در ایستگاه پمپاژ برق امکان تامین آب برای حوزه‌های سرمایه گذاری شده و کانال‌های اصلی، فرعی و تحت فشار وجود داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با مدیران توزیع برق و برق منطقه‌ای هماهنگی شد تا برق مورد نیاز ایستگاه‌های پمپاژ و اراضی مشمول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ظرف ۲ هفته آینده تامین شود و اجرای این طرح در حوزه کشاورزی گامی برای استقلال غذایی در سطح کشور است تامین آب ۳۰ هکتار از اراضی شیلات و حوضچه‌های متراکم مصوب شد.

گله مندی کشاورزان ار مشکل تامین آب

این مقام مسئول ادامه داد: تقریبا تمام کشاورزان حوزه مارون مشکلاتی برای تامین آب داشتند و گله‌مند بودند، در حوزه سد مارون تنگنا‌ها و محدودیت‌های زیادی داریم، اما بازهم با قبول خطرپذیری میزان آب اختصاص یافته به کشت تابستانه را افزایش می‌دهیم تا بخشی از مشکلات کشاورزان امیدیه، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان تاحدودی حل شود.

او گفت: مقرر شد ۲۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت‌های گلخانه‌ای اختصاص یابد که برای ۵۰ هکتار مجوز آب اختصاص یافته و برای مابقی ۱۵۰ هکتار نیز مشکلی در صدور مجوز وجود ندارد و در منطقه قلعه مدرسه سازمان آب و برق خوزستان ۶۲۵ هکتار از اراضی را به زیرکشت می‌برد که البته تاکنون بیش از ۹۰درصد کار انجام شده است.

شریعتی اظهار داشت: سال هاست که اتمام ۱۰ درصد این پروژه به حال خود رهاشده است، باید یک سد انحرافی با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال زده شود که قرار است سازمان آب و برق خوزستان از محل منابع داخلی این پروژه را شروع کند و مشکل آب روستا‌های این شهرستان حل شود و اعتبار لازم برای ساخت یک کلانتری در بهبهان اختصاص می‌یابد تا امنیت شهروندان بیشتر تامین شود.

به گفته استاندار خوزستان توسعه ۲۸ مخزن ازجمله مخزن منصورآباد بهبهان در تابستان امسال آغاز می‌شود، که با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری زمینه اشتغال نیرو‌های بومی را فراهم می‌کند ضمن آنکه ۴ درصد این سرمایه گذاری معادل ۵ میلیون دلار در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در خود منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مردم رعایت نمی کنندشما به عنوان مسئول چرا فقط نظاره گر هستید؟؟؟ آیا نمی شود با وضع محدودیت های شدید هم افرادی که رعایت نمی کنند را وادار به پذیرش قوانین کرد و هم از فرسایش روح و روان افرادی که با درک و شعور بالای خود از مدت ها پیش خودشان را قزنطینه کردند جلوگیری کرد‌. عنان کار را داده اید دست مسئولان کا نا بلد دانشگاه علوم پزشکی و این آقایان هم کلا تعطیل هستند.