سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا با اهدای پلاسمای خون خود می‌توانند جان یک نفر را نجات دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نزادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شواهد نشان می‌دهد که پلاسما درمانی می‌تواند تا ۵۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد، بنابراین بیماران کرونایی که یکماه از بهبود آنها می‌گذرد، برای اهدای پلاسما بشتابند.

او با بیان اینکه هر بهبودیافته از کرونا با اهدای خون، می‌تواند جان یک نفر را نجات دهد، اظهار داشت: همکاران ما در سازمان انتقال خون با بسیاری از افرادی که بهبود یافته اند تماس می‌گیرند، پیام می‌دهند و به انحای مختلف برای اهدای خون و مشارکت در پلاسمادرمانی دیگر مبتلایان، از آن‌ها دعوت می‌کنند، ولی تاکنون فقط ۷۰ نفر مراجعه کرده‌اند.

ابول نژادیان افزود: اگر بجای اینکه ۵۰ نفر را پلاسما درمانی کنیم بتوانیم ۵۰۰ نفر را به این شیوه درمان نماییم، آمار فوتی‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند، بنابراین اگر کسی می‌خواهد شکرانه سلامتی و نجات خود را به جا بیاورد این بهترین راه است و در اهدای پلاسما تعلل نکند، چراکه ثانیه ها و دقیقه ها برای بیماران مبتلا به کرونا مهم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی با نابود کردن تستا کرونایی که مردم دادن، مردم خودشون هنوز بلاتکلیفن که کرونا داشتن یا نه چطورن برن پلاسما بدن.من که خودم قصد داشتم پلاسما بدم ولی وقتی مودم بلاتکلیفم چطور میتونم تصمیم بگیرم برا دادن پلاسما...تاسف داره خیلی