معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: در ۲۵ روز قبل پنج حلقه چاه آب با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال حفر، تجهیز و آماده بهره‌برداری شد که از این تعداد دو حلقه در شهر و بقیه در مناطق روستایی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر تمیز معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: در حال حاضر ۵۲ حلقه چاه آب شهری و ۱۳۵ حلقه چاه آب روستایی در نیشابور وجود دارد که پنج حلقه چاه نیز در منطقه فوشنجان به زودی به این تعداد اضافه می‌شود.

او افزود: در ۲۵ روز قبل پنج حلقه چاه آب با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال حفر، تجهیز و آماده بهره‌برداری شد که از این تعداد دو حلقه در شهر و بقیه در مناطق روستایی قرار دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب نیشابور  ادامه داد: با قرار گرفتن این چاه‌ها در مدار قدرت آب‌رسانی شبکه آب نیشابور ۵۰ لیتر بر ثانیه در شهر و ۲۸ لیتر بر ثانیه در روستاها افزایش یافت.

تمیز بیان کرد: طی این‌مدت یک حلقه چاه با اعتبار یک میلیارد ریال بهسازی، یک حلقه چاه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت افزایش توان آب دهی مهندسی مجدد و پنج حلقه چاه با تغییر ترانس برق و تاسیسات با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال توان تولید آب شهری و روستایی را در نیشابور ۷۰ لیتر بر ثانیه افزایش داد.

او تصریح کرد: نیاز آب شرب نیشابور در زمان اوج مصرف هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که در این بخش میزان کسری ۳۱۰ لیتر بر ثانیه است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب نیشابور تاکید کرد: از زمان شیوع کرونا میزان مصرف آب شهری نیشابور ۲۹ درصد افزایش یافته است و به ازای هر یک ساعت قطعی برق به اندازه یک هفته مخازن آب شرب تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تمیز اظهار کرد: در سال مالی جاری از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی شرکت آب و فاضلاب نیشابور هیچ مبلغی اختصاص پیدا نکرده است اما از ۱۲ میلیارد ریال اعتبارات بخش آب ۵۰ درصد و از ۴۰ میلیارد ریال اعتبارات حوزه تنش آبی کل آن اختصاص یافت.

او افزود: روستای حسین آباد جنگل نیشابور به دلیل اینکه در انتهای خط آبرسانی مجتمع وحدت قرار دارد در قطعی‌های آبی که اتفاق می‌افتد با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود که با حفر چاه جدیدی که در دست اجراست به زودی از این‌ مشکلات کاسته خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: طی ۲۰ روز آینده عملیات حفر و تجهیز این چاه به پایان می‌رسد تا مشکلات این روستا به خاطر قطعی‌هایی که در مجتمع آب‌رسانی وحدت اتفاق می‌افتد کم شود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.