مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان زنجان گفت: اصلاح و رفع ایرادات تعیین حریم و ضوابط حفاظتی ۶ اثر تاریخی در استان زنجان در سه ماهه اول سال جاری تعیین شد.

اماکن تاریخی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان زنجان، گفت: اصلاح و رفع ایرادات تعیین حریم و ضوابط حفاظتی ۶ اثر تاریخی که در سال ۹۷ و ۹۸ تعیین حریم شدند، این بنا‌ها عبارتند از  چهار طاقی الزین طارم، کارخانه کبریت زنجان و قلعه سانسیز طارم، پل سردار، مسجد آقا میرزا احمد زنجان و تپه خالصه خرمدره است که از آغاز سال تاکنون اصلاح و رفع ایرادات آن‌ها انجام یافته است. 

او با اشاره به اهمیت موضوع تعیین حریم آثار تاریخی عنوان کرد: به منظور حفاظت هر چه بیشتر از آثار تاریخی و بحث تملک آنها، پس از ثبت یک اثر موضوع تعیین عرصه و حریم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مانعی قانونی و لازم الاجرا برای جلوگیری از تعرض به حریم منظری و حفاظتی آثار غیر منقول در محیط‌های شهری و روستایی خواهد بود.

ارجمند تصریح کرد: پرونده ۳ اثر تاریخی دیگر از استان جهت بررسی طرح عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی نیز تهیه شده که در مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.